» اخبار ایران و جهان » فاجعه در کمین دریاچه خزر/ به وزارت خارجه تذکر دادیم
اخبار ایران و جهان

فاجعه در کمین دریاچه خزر/ به وزارت خارجه تذکر دادیم

آذر 15, 1394 009

رئیس کمیته زمین‌خواری و حفاظت از محیط زیست کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به تکرار فاجعه دریاچه ارومیه در خصوص دریاچه خزر هشدار داد و گفت: سطح آب دریاچه خزر بسیار کاهش یافته است.

محمدحسین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جلسات کمیته بررسی زمین‌خواری در کمیسیون اصل ۹۰ گفت: یکی از پرونده های مهم این کمیته بررسی اراضی ده هکتاری بود.

نماینده مردم گلپایگان ادامه داد: حدود هزار قطعه اراضی ده هکتاری در غرب استان مازندران از سنوات گذشته وجود دارد که واگذار شده است.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه قرار شده است از ساخت و ساز جدید در اراضی ده هکتاری جلوگیری شود، گفت: بخشی از این اراضی تحت عنوان اراضی توریستی و گردشگری تعریف شده اند و تحت همین عنوان ساخت و سازهایی در این اراضی انجام شده است لذا مقرر شد در این مناطق نیز اجازه ساخت و ساز داده نشود.

وی ادامه داد: عنوان توریستی و گردشگری برای زمین های ده هکتاری در واقع به عنوانی برای زمین خواری تبدیل شده است.

وی علاوه بر این با اشاره به بررسی کاهش سطح آب دریای خزر در کمیته زمین‌خواری و محیط زیست گفت: سال گذشته اعضای کمیته بازدیدی از آشوراده در استان گلستان داشتند. در این بازدید مشخص شد ورودی آب خزر کم شده است که به وزارت خارجه تذکرات لازم داده شد.

وی با اشاره به انتشار اخبار جدید مبنی بر کاهش شدید سطح آب دریاچه خزر گفت: حوزه آبریز خزر کم است و اگر دقت نشود، فاجعه دریاچه ارومیه در مورد دریاچه خزر نیز تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت خارجه، نیرو، کشور و سازمان حفاظت محیط زیست باید اقدامات هماهنگ برای کنترل ورودی های آب دریاچه خزر، آسیب شناسی اقدامات موجود و تدبیر اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/02/09/4/787003.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×