» عمومی » پزشکی سلامت » باغبانی به مثبت اندیشی افراد سرطانی کمک می کند
پزشکی سلامت

باغبانی به مثبت اندیشی افراد سرطانی کمک می کند

آذر 13, 1394 0011

یک مطالعه جدید نشان می دهد فراهم کردن فرصت باغبانی برای بیماران مبتلا به سرطان می تواند به القای حس مثبت به آنها کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، از آنجایی که دسترسی به طبیعت، بخصوص برای بیمارن سرطانی که نحیف و لاغر هستند، امکان پذیر نیست، محققان در مطالعه خود شرایطی عملی و قابل دسترس برای زنان مبتلا به سرطان سینه فراهم نمودند تا آنها را تحت روند اکوتراپی (طبیعت درمانی) قرار دهند.

هفت نفر از این زنان مبتلا به سرطان سینه در قالب گروه باغبانی قرار داده شده و به مدت سه ماه در گلدان های کوچکی در بیرون خانه خود باغبانی می کردند.

به این زنان، یک گلدان، کود و چند گیاه داده شد که هرروز از آنها مراقبت و نگهداری می کردند. همچنین آنها احساسات روزانه شان را در دفترچه ایی یادداشت می کردند.

یکی از این زنان در دفتر یادداشت خود چنین نوشته بود: «مهم نیست که همین حالا بیماری سرطان را در شما تشخیص داده اند یا ۱۰ سال از تشخیص آن می گذارد، این روند درمان می تواند کاملاً موثر باشد.»

بیان احساسات این زنان در یادداشت های روزانه خود نشاندهنده ایجاد حس مثبت اندیشی، و معنا و مفهوم زندگی برای آنها بود.

«سیری فلپس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سانت دیوید ولز بریتانیا، در این باره می گوید: «اقدامات روانشناختی خانگی برای بیماران سرطانی نباید پیچیده، دشوار و پرهزینه باشد. باغبانی یکی از شیوه های عملی و آسان برای این بیماران است تا حس امید به زندگی را در آنها تقویت نماید»

http://media.mehrnews.com/d/2014/10/29/4/688508.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×