» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » مبارکه موقوفه ای برای فعالیت های قرآنی ندارد
اخبار شهرستان مبارکه

مبارکه موقوفه ای برای فعالیت های قرآنی ندارد

دی 14, 1392 0011

به گزارش سایت شمس مبارکه حجت الاسلام والمسلمین ˈرضا ابراهیمیˈ شامگاه جمعه در دومین همایش اصحاب وقف، روحانیون، واقفین و خیرین افزود: مبارکه در بسیاری زمینه ها موقوفه های مختلفی دارد اما درباره قرآن آموزی هیچ وقفی در این شهرستان نشده است.

وی اظهارکرد امیدواری کرد که مردم این شهرستان در راستای توسعه فرهنگ قرآنی موقوفاتی در این زمنیه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از واقفان از دنیا رفته اند ولی موقوفه های آنان، نامشان را جاودانه کرده است اظهارکرد: از 340 سال پیش موقوفه در شهرستان مبارکه وجود دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه تصریح کرد: یکی از موقوفه های قدیمی این شهرستان موقوفه ˈمیرزا محمد زمانˈ در 213 سال پیش است که برای استفاده همه مردم وقف شده است.

وی با بیان اینکه وقف از مقوله های بسیار مهم و حساس است که می تواند دین اسلام را یاری کند تصریح کرد: واقفان می توانند اموال خود را برای نیات جدید همانند مدارس، قرآن و مساجد که می تواند نیازهای روز جامعه را رفع کند، وقف نمایند.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی موقوفات زیادی احیا شد گفت: اکنون 262 موقوفه و 811 رقبه در این شهرستان وجود دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه 90 درصد موقوفات این شهرستان زمین های کشاورزی است افزود: درآمد موقوفات مبارکه از سال 90 تاکنون رشد چهار برابری داشته و از 25 میلیون تومان به حدود 90 میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان ارادت خاص به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند، تاکید کرد: 90 درصد نیات واقفان در خصوص روضه خوانی برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه با بیان اینکه در شش بقعه این شهرستان نماز جماعت به صور مرتب برگزار می شود، گفت: در حوزه فرهنگی و در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب درباره تبدیل شدن اماکن مرتبط با امامزادگان به قطب فرهنگی تاکنون علاوه بر برگزاری مراسم های مذهبی و ملی، مسابقات قرآنی با حضور بیش از یک هزار و 600 نفر برگزار شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×