» اخبار ایران و جهان » 25 استان کشور فردا یخ می‌زنند / آغاز موج جدید بارش‌ها از دوشنبه
اخبار ایران و جهان

25 استان کشور فردا یخ می‌زنند / آغاز موج جدید بارش‌ها از دوشنبه

دی 13, 1392 0012

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: 25 استان کشور شنبه به زیر صفر می‌روند.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط‌ زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی روز جمعه، بارش‌های پراکنده و خفیف برف و باران در برخی نقاط شمال‌شرقی و سواحل جنوبی دریای خزر پیش‌بینی شده می‌شود، افزود: همچنین در برخی مناطق شمال غرب کشور نیز آسمان مه‌آلود بوده و در سایر مناطق کشور نیز جوی آرام پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از عصر یکشنبه یک سامانه بارشی از جنوب‌غرب، غرب دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس وارد کشور می‌شود، گفت: بر این اساس بتدریج از روز دوشنبه در نیمه غربی و جنوب کشور و از روز سه‌شنبه در نیمه جنوبی کشور بارش برف و باران آغاز خواهد شد.

به گفته مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور بیشترین میزان بارش برف و باران در روز دوشنبه برای استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، بوشهر، فارس و هرمزگان و در روز سه‌شنبه در استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف و باران در این مناطق طی دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در روز شنبه استان‌های چهارمحال بختیاری و اردبیل را به ترتیب با حداقل دمای 16 و 13 درجه زیر صفر سردترین استان‌ها کشور اعلام کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس هرمزگان و بوشهر نیز به ترتیب با حداکثر دمای 23 و 20 درجه سانتیگراد بالای صفر در این مدت گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

وی در خصوص وضع هوای پایتخت نیز گفت: در روز شنبه آسمان تهران کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز 2- و 7 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز یکشنبه کمی ابری در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی و در اواخر وقت ابری انتظار می‌رود که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×