» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه: ایران به تکیه گاه مسلمانان تبدیل شده است
اخبار شهرستان مبارکه

امام جمعه مبارکه: ایران به تکیه گاه مسلمانان تبدیل شده است

دی 13, 1392 1010

به گزارش سایت شمس مبارکه حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع مبارکه با اشاره به سالروز قیام مردم قم در 19 دیماه افزود: وقتی رژیم شاه به ساحت مرجعیت و رهبری اهانت کرد، طلاب و علما در مخالفت با این اهانت در شهر قم به پا خاستند.

حجت الاسلام محمدی قیام خونین 19 دی را سرآغاز نهضت و انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود : مردم ایران هرگاه در مقابل زورگویی ها و ظلم و ستم ایستاده اند، پیروز شده اند.

وی همچنین اتحاد مردم در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را یکی از عوامل پیروزی برشمرد و گفت: اگر امروز شاهد پیشرفت در تمام عرصه ها هستیم به برکت بصیرت و اتحاد مردم است.

وی با اشاره به اجرای طرح استعماری کشف حجاب توسط رضاخان گفت: این طرح سعی می کرد ارزش های اسلامی و انسانی را با بهانه متمدن شدن زیر پا بگذارد.

امام جمعه مبارکه اجرای طرح کشف حجاب توسط رضاخان را خیانت به کشور دانست و گفت: در طول تاریخ نشان داده شده است که ایرانیان به رعایت حجاب اسلامی اهمیت ویژه ای قائل هستند.

حجت الاسلام محمدی با تبریک ماه ربیع الاول افزود: مومنان پس از دو ماه عزاداری و حزن و اندوه باید در سایر ماه ها نیز مانند محرم و صفر شئون اسلامی را رعایت کنند.

وی با اشاره به هفته وقف ضمن بر شمردن اهمیت سنت دیرینه وقف و آثار ارزشمند دنیوی و اخروی آن، اهتمام به احیاء و ترویج فرهنگ وقف را از وظایف همه مردم و متولیان فرهنگی جامعه دانست.

حجت الاسلام محمدی با یادآوری سابقه وقف و جایگاه آن در اسلام اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) برای ترویج معارف اسلامی و رفع مشکلات جامعه، از فرهنگ وقف استفاده می کردند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×