» مطالب ویژه » چهل شب بی قراری
مطالب ویژه - یادداشت

چهل شب بی قراری

آذر 9, 1394 0013

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود  /   شیــعـه می پـژمرد اگر زیـنب نبـود

چهل شب حزن آلود از عاشورای جانسوز مولاو سرورمان آقا امام حسین (ع) می گذرد.

چهل شب است که علم رشادت و وفاداری، در فراق دستهای عباس (ع) می سوزد، و بیرق های عزا بر در و دیوار شهر آویخته است . هنوز داغ شهادت شهدای کربلا بر دلهای عاشقان سنگینی می کند و هیچ مرهمی برای آن نیست .

چهل روز گذشته، اولین اربعین حسینی است ، و تازه امروز ، جابر انصاری، صحابی پیامبر (ص) ، اولین زائر و عاشق حسین (ع) است، که توانسته خودش را به کربلا معلا برساند، و خاک مطهر آنرا بر سر و روی بمالد، و برای مولایش عزاداری کند. هنوز کربلا منتظر قافله اسیران است و زینب (س) بی تاب دیدار قبر برادر… و چه زیبا حضرت زینب (س) با مدیریت هوشمند باعث تغییرات بزرگ شد و پیام عاشورا را برای همیشه تاریخ زنده نگه داشت.

این عشق به حسین (ع) چیست؟! که هزار و چهارصد سال است می تپد و هنوز پر شورتر و پر سوز تر ، عاشقان را به کربلای معلا می خواند، و تا آنجا میرود که امروز میلیونها شیعه ی شیفته ی زیارتش را با پای پیاده راهی آن خاک پاک آسمانی میکند!

و این مردم عاشق، چه سنگ تمام ها گذاشته اند در تاسوعا و عاشورایش. و چه هیئت ها و خیمه ها و روضه ها به پا کرده اند! و چه نیازها داشته اند، و نذرها ادا کرده اند!

نمی دانم، میشود گفت، مردم این شهرستان، عاشق ترین مردم بر عشق حسین هستند یا نه؟

وقتی که در سرتاسر روستاها و شهرهایش از مبارکه و محلات آن گرفته تا بروزاد و هراتمه و فخر آباد و زیباشهر و اراضی و جوهرستان و باغملک تا دیزیچه و وینیچه و مجلسی و دهسرخ و طالخونچه و کرکوند تا سورچه و حسن آباد و نکوآباد ودستگرد و اسدآباد و… ، همه و همه با پاک ترین و خالصانه ترین احساس ها ، عزادار حسین (ع) بوده اند و مهماندار و پذیرای عاشقان حسین.

خدایا تو خود شاهدی که این مردم چه گریه ها کرده اند، و چه اشک ها ریخته اند و بر سر و سینه زده اند، و امروز که به اربعین حسین رسیده ایم دلسوخته چشم به آن دارند که آقا و مولایشان را واسطه رحمت و آمرزشت برای مومنین و شیعیان قرار دهند.

باید قدر این مردم را دانست و به ایمان و خلوص نیت، و قدم گذاشتن شان را در راه ائمه اطهار ارج نهاد و دست به دعا برداشت که خدا یا آبرو و عزت شیعیان آقا امام حسین (ع) را روز افزون و سلامتی آنها را در پناه خودت تضمین کن و به همه ی ما توفیق قدم برداشتن در راه امام حسین (ع) را عطا بفرما و لیاقت این را به ما عطاکن که تا محرم سال آینده ، بنده ای فرمان بردارتر و شایسته تر برای تو باشیم. الهی آمین.

حاج علی احمدپور

siavash 313-26

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×