» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » تمدید گواهینامه های سیستم های مدیریت یکپارچه در فولاد مبارکه
فولاد مبارکه

تمدید گواهینامه های سیستم های مدیریت یکپارچه در فولاد مبارکه

آذر 8, 1394 0013

جلسه اختتاميه مميزي خارجي سيستم هاي يکپارچه مديريت شامل استاندارد مديريت کيفيت (ISO9001)، استاندارد محيط زيست (ISO14001) و سيستم مديريت ايمني و بهداشت (OHSAS18001) و همچنين استاندارد مديريت آموزش (ISO10015) در روز دوشنبه دوم آذر ماه با حضور مدير عامل، معاونين و مديران شرکت و همچنين تيم مميزي شرکت SGS سوئيس برگزار گرديد .

به گزارش پایگاه خبری شمس در جلسه اختتاميه اين دوره از مميزي که از تاريخ 9/8/94 لغايت 2/9/94 توسط يک تيم هفت نفره از شرکت مذکور انجام پذيرفت ابتدا مهندس حسينيان سرمميز تيم مميزي گزارشي از نقاط قوت و زمينه هاي قابل بهبود حوزه هاي تمرکز اين دوره از مميزي مشتمل بر: رعايت دستورالعمل ها و گردشکارها و بازنگري مدارک بالاي 5 سال؛ارزيابي ريسک اهداف؛ بازنگري و ارزيابي جنبه هاي زيست محيطي؛اندازه گيري و پايش شاخص هاي فرآيندي؛ اهداف مرتبط با کاهش هزينه ها و مصارف؛ مديريت دانش و به کارگيري تجارب خبرگان ارايه نمود.

در ادامه نيز هـر يک از مميزين کلياتي از يافته هاي خـود را مطرح نمودند و در نهايت گــواهينامه هاي سيستم هاي يکپارچه مديريت توسط شرکت SGS براي يک دوره يکساله ديگر تمديد گرديد.

فولاد مبارکه بر اين اعتقاداست که با انجام اين ارزيابيها و مميزيها توانسته است مسير تعالي را طي نمايد.

به گزارش خبرنگار فولاد در خاتمه اين جلسه، دکتر سبحاني مديرعامل فولاد مبارکه ضمن قدرداني از زحمات تيم مميزي و همکاري کارکنان شرکت در جريان انجام مميزي، بر پيگيري رفع زمينه هاي قابل بهبود و تعميم آن در کليه فرآيندها و بخش هاي سازمان تأکيد نمود و گفت: فولاد مبارکه بر اين اعتقاداست که با انجام اين ارزيابيها و مميزيها توانسته است مسير تعالي را طي نمايد. وقتي تيم مميزي در فرآيند به نقاط مثبت و قابل بهبود در شرکت بر ميخورند اين دقيقاً بدان معني است که ما مسير را خوب شروع کرده ايم ولي هنوز جاي کار داريم و نبايد دچار غرور شويم و در اين راه دست از تلاش برداريم.

چرا که يک سازمان سر آمد بايد با اعتقاد قلبي اين مباحث را دنبال نمايد فارغ از اينکه بايد گواهينامه هاي مختلف خود را تمديد کند اين الزاماتي است که بايد در يک شرکت سر آمدوجود داشته باشد. هر روز، هر هفته، هر ماه و هر سال بايدخود را موردارزيابي و مميزي قرار دهيم که اگر بدرستي در اين مسير قرار گرفتيم نتايج ارزيابي و مميزي هر تيمي در فولاد مبارکه غير از اين نخواهد شد.

وي ادامه داد: همه کارکنان فولاد مبارکه در همه رده هاي سازماني بايد از مميزي فردي در شغل خودغافل نشوند در اين مسير و در رفع مشکلات، خود را مسئول بدانند بايد در نظر داشته باشيم فقط در اين حالت است که نفع اين اقدامات قبل از هر چيز به خود شخص ميرسد بويژه اينکه اين مباحث در حوزه هاي زيست محيطي، بهداشت،ايمني و کاهش هزينه ها و مصارف مطرح است پس مي طلبد که هر سال با قوت بيشتر به اين امر همت گماريم.

مهندس حسينيان سر مميزشرکت SGS:

رعايت همه استانداردهاي اين گواهينامه هاي بين المللي از سوي فولاد مبارکه بدون هر گونه اجبار از سوي سازمانهاي دولتي و فقط در راستاي مسئوليتهاي اجتماعي فولاد مبارکه و نظامهاي تعالي خود شرکت صورت گرفته است.

در همين رابطه مهندس حسينيان سر مميز تيم مميزي در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: اين مميزي از 4 هفته پيش شروع و در طي مدت 12 روز با همکاري يک تيم 7 نفره انجام شد که بطور جزيي تر نيز حدود 20 جلسه افتتاحيه و اختتاميه در نواحي و قسمتهاي مختلف فولاد مبارکه برگزار نموديم . در اين فرآيند يافته هاي جزيي را در نواحي مربوطه اعلام کرديم و در جلسه اختتاميه نيز جمع بندي و موارد بسيار مهم که در جريان مميزي از فولاد مبارکه بدست آمده مطرح شد .

وي خاطر نشان کرد:اين جاي بسي خوشحالي است که فولاد مبارکه همواره در زمينه بکارگيري و اجراي سيستمهاي استاندارد و مديريتي جز صنايع پيشرو کشور است و هر سال شاهداين هستيم که مدل ديد و رويکرد بروزتري در اين شرکت مطرح ميگردد و ما خوشحاليم که بتوانيم شکل گيري اين روند ها را در فولاد مبارکه ارزيابي کنيم در عين حال اميدواريم حاصل اين ارزيابي ها، ارزش افزوده لازم را براي فولاد مبارکه ببارآورد.

حسينيان درخصوص جايگاه فولاد مبارکه در بکار گيري فرايند ارزيابي ها و مميزي ها نسبت به ساير صنايع کشور گفت : خروجي فرايند مميزي بر خلاف فرايند ارزيابيها بر اساس رتبه بندي نيست از اين جهت صرف نظر از يافته هايي که بعنوان يک مجموعه بزرگ در فولاد مبارکه اعلام ميگردد ما اين شرکت را همواره جزء سازمانهاي سر آمد و پيشرو مي شناسيم و خوشحاليم که اين شرکت فر آيند مميزي را همواره دنبال کرده است و چرخ بهبود را دايماً در خطوط و نواحي خود به گردش در آورده شد ضمن اينکه در هر شرايطي سرعت و کيفيت گردش اين چرخ بهبود در شرکت فولاد مبارکه کم نشده است و روز به روز تعالي خود را فزوني بخشيده است .

وي با اشاره به تاريخچه اجراي ارزيابيها در فولاد مبارکه افزود: اين دوره شروع هشتمين سيکل 3 ساله براي دريافت مجوز گواهينامه (ISO9001) و هفتمين سيکل 3 ساله براي (ISO14001) است به اين معني که اين بيست و دومين سالي است که ايزو 9001 و نوزدهمين سالي است که ايزو 14001 در اين شرکت ساري و جاري شده است و حدوداً هفتمين و هشتمين سالي است که اين شرکت در راه ISO10015 و OHSAS18001 گام نهاده است

 

f5

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×