» عمومی » پزشکی سلامت » در ساعت معینی بخوابید تا سالم بمانید
پزشکی سلامت

در ساعت معینی بخوابید تا سالم بمانید

آذر 6, 1394 007

محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن می گویند: ساعت خواب شما به اندازه ی مقدار زمانی که میخوابید مهم است.

“ایلیا کاراتسورئوس”می گوید: ما چرخه معمولی خوابیدن و بیدار شدن موش ها را تغییر داده و مشاهده کردیم با وجود اینکه آنها خواب کافی داشتند، کیفیت خوابشان خیلی ضعیف تر شده بود. همچنین این حیوانات اختلالی در سیستم ایمنیشان ایجاد شده بود که باعث شد در برابر بیماری آسیب پذیر شوند.

کاراتسورئوس می گوید:این امر نشان دهنده اختلالی واضح در سیستم خواب است. این اختلال در طول زمان می تواند برای کل بدن عواقب جدی داشته باشد.تحقیقات دیگری که روی خواب انجام شده است بیشتر روی اثرات کمبود خواب یا مقدار کلی خوابی که یک موجود نیاز دارد تمرکز کرده اند. این تحقیق که توسط کاراتسورئوس و همکارانش انجام و در مجله the journal Brain, Behaviour and Immunity منتشر شده است، نگاه نادری به ساعت شبانه روزی مغزکه ریتم چندین پروسه مختلف بیولوژیکی رادر بدن را کنترل می کند، داشته است.

این چرخه 24 ساعته در موجودات زنده از جمله گیاهان و تک سلولی ها وجود دارد. اختلال در این چرخه،در برخی مواردباعث پاسخ سیستم ایمنی شدهو نشان می دهد تغییر در این چرخه 24 ساعته باعث می شود به طور بالقوه قادر به مبارزه با بیماری ها نباشیم.

تحقیق درباره این سیستم به طور قابل توجهی پیامدهایی برای زندگی مدرن دارد. محققان می گویند: اختلال در چرخه 24 ساعته تقریبا در همه جای دنیا در جوامع مدرن وجود دارد و ناشی از نور در شب، شیفت های کاری شبانه، و حتی نور آبی تلفن همراه و تبلت هاست.

 

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2015/11/khab.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×