» عمومی » عکس » (تصاویر) جهان در سالی که گذشت
عکس

(تصاویر) جهان در سالی که گذشت

دی 12, 1392 0012

شبکه خبری بی بی سی در پایان سال 2013 میلادی در گزارشی تصویری مهمترین وقایع این سال از دیدگاه این رسانه را مرور کرده است.

با پایان یافتن سال میلادی و شروع سال جدید رسانه های مختلف در گزارش هایی وقایع سال گذشته را ‌مرور کرده و دست به انتخاب برترین های سال می زنند. در همین رابطه شبکه خبری بی‌بی‌سی با انتخاب وقایع شاخص سال گذشته میلادی در کنار عکس هایی از آنها به مرور سال 2013 پرداخته است.
گروگانگیری در تاسیسات گازی شهر ان امیناس در شرق الجزایر در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳ که توسط پیکارجویان اسلام‌گرا مرتبط با القاعده صورت گرفت، ده‌ها کشته بر جای گذاشت.
آزمایش اتمی کره شمالی از سوی جامعه بین‌المللی و شماری از کشورهای جهان به شدت محکوم شد. این کشور اعلام کرد که “یک بمب سبک‌تر و کوچک‌تر اتمی اما با قدرت انفجاری بسیار بیشتر از بمب‌های اتمی قبلی را با موفقیت آزمایش کرده است.”
یک شهاب سنگ به هنگام عبور از جو، بر فراز کوهستان‌های اورال در مرکز روسیه متلاشی شد و تکه های آتشین آن سر مردم ریخت و صدها نفر را زخمی کرد.
پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان ۲۸ فوریه ۲۰۱۳ از سمت خود استعفا داد، استعفایی که برای اولین بار در ۶۰۰ سال اخیر اتفاق افتاد و بسیاری را شگفت‌زده کرد.
کاردینال خورخه ماریو برگولیو از آرژانتین، اسقف اعظم کلیسای بوئنوس آیرس به عنوان رهبر جدید کلیسای کاتولیک انتخاب شد و لقب پاپ فرانسیس را برای خود برگزید.
وقوع دو انفجار در نزدیکی خط پایان مسابقه ماراتن بوستوندر آمریکا حداقل دو کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشته است. سه تن، از جمله کودکی هشت ساله، در جریان انفجار بمب‌ها کشته شدند و بیش از ۱۷۰ نفر زخمی شدند.
فروریختن ساختمانی هشت طبقه در داکا، پایتخت بنگلادش بیش از ۵۰۰ کشته بر جای گذاشت. در این ساختمان چندین کارگاه دوزندگی با حدود دو هزار کارگر مستقر بودند.
ادوارد اسنودن فاش ساخت که آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اطلاعات مربوط به مکالمات ده‌ها میلیون نفر از اتباع آن کشور را ردیابی و جمع آوری می کند. افشاگری‌های او هنوز ادامه دارد و باعث شده تا درخواست‌ها برای کنترل فعالیت‌های این آژانس بیشتر شود.
سیل و رانش زمین در ایالت اوتاراکند در شمال هند صدها کشته بر جای گذاشت و بیش از هشتاد هزار نفر بی‌خانمان شدند.بارش باران سنگین، جاری شدن سیل و رانش زمین همچنین صدها خانه را ویران کرد و راه های ارتباطی را از میان برد.
٣ ژوئیه ارتش مصر محمد مرسی، رئیس جمهوری را که حدود یک سال پیش پس از پیروزی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، قدرت را در دست گرفته بود برکنار کرد و این سمت را به یک رئیس جمهوری موقت سپرد. او به توطئه و همکاری با نیروهای خارجی برای اقدام‌های تروریستی متهم شده است.
گروگان گیری در مرکز خرید وستگیت در نایروبی پایتخت کنیا ده‌ها زخمی و کشته بر جای گذاشت و با کشته شدن گروهی از مهاجمان که از گروه شباب بودند، پایان یافت.
توفان هایان در فیلیپین بیش از سه هزار و پانصد نفر را کشت و نیم میلیون نفر را بی‌خانمان کرد.
ایران و قدرت‌های جهانی، در پی مذاکراتی فشرده در ژنو سوئیس سرانجام به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند که بر اساس آن تلاش خواهند کرد که در ظرف شش ماهه آینده در مورد برنامه هسته‌ای ایران به یک توافق نهایی دست پیدا کنند.
جَنگ سونگ تِک، یکی از بانفوذ‌ترین دولتمردان و شوهر عمه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعدام شد. این اعدام نگرانی‌ها از ثبات در این کشور اتمی را افزایش داد.
نلسون ماندلا، رئیس‌جمهوری پیشین آفریقای جنوبی و برنده جایزه صلح نوبل در ۹۵ سالگی درگذشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×