» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » رییس کمیته برنامه ریزی مبارکه:گردشگری ظرفیتی برای تبدیل چالش‌های اقتصادی به فرصت است
اخبار شهرستان مبارکه - شهرستان مبارکه

رییس کمیته برنامه ریزی مبارکه:گردشگری ظرفیتی برای تبدیل چالش‌های اقتصادی به فرصت است

مهر 15, 1392 1010

رییس کمیته برنامه ریزی مبارکه:
گردشگری ظرفیتی برای تبدیل چالش‌های اقتصادی به فرصت است
 به گزارش پرتال مرجع شهرستان مبارکه، سومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مبارکه با رویکرد برنامه ریزی به منظور بررسی برنامه پیشرفت و توسعه اداره میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.
در این جلسه اداره میراث فرهنگی و گردشگری برنامه خود را ارائه و اعضاء نیز نظرات و پیشنهادات خود را در مورد آن مطرح کردند.
سلیمانی فرماندار مبارکه در این جلسه با اشاره به اینکه گردشگری به عنوان یکی از صنایع اصلی در دنیا مطرح است، افزود: بحمداله شهرستان نیز در این حوزه از ظرفیت خوبی برخوردار است و باید برای جذب گردشگر در حوزه تاریخی، طبیعی، مذهبی، صنعتی و … تلاش شود.
وی به افتتاح کارگاه و نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان اشاره کرد و گفت: این کار سبب آموزش و ترویج فرهنگ صنایع دستی در شهرستان می شود.
رییس کمیته برنامه ریزی شهرستان با اشاره به برنامه ارائه شده توسط میراث فرهنگی و گرشگری افزود: برنامه ها و پروژه ها بایستی به تفکیک موضوع و شهرها و روستاها اولویت بندی شوند.
وی با بیان اینکه اعتبارات موجود در حوزه گردشگری جوابگو نیازها نیست، افزود: صنایع شهرستان بایستی تشویق شوند در داخل شهرستان سرمایه گذاری کنند.
سلیمانی گفت: باید اطلاعات لازم برای جذب سرمایه گذار تهیه و طرح ها و پروژه ها به صورت مشارکتی اجرا شود.
وی به معرفی شهرستان در فضای مجازی اشاره کرد و تصریح کرد:این اطلاعات به صورت پراکنده و ناقص وجود دارد که باید همه آنها تکمیل و به صورت کامل و جامع درآید تا گردشگران با اطلاعات کافی وارد شهرستان شوند.
فرماندار مبارکه یکی از اهداف کمیته برنامه ریزی را سوق دادن مدیران دستگاه‌ها به سمت برنامه محوری عنوان و خاطر نشان کرد: اعتبارات عمرانی برمبنای برنامه های ارائه شده توسط دستگاه‌ها توزیع خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×