» عمومی » پزشکی سلامت » مصرف لبنیات و این نکات مهم
پزشکی سلامت

مصرف لبنیات و این نکات مهم

آذر 2, 1394 008

 

برای حفظ سلامتی مان روزانه چه میزان باید لبنیات مصرف کنیم و خوردن چند لیوان شیر برای بدنمان مفید است لبنیات پرچرب و کم چرب چه تاثیرات مختلفی روی بدنمان میگذارند و نیاز بدن ما به این قبیل خوراکی ها چقدر است

متخصص تغذیه با اشاره به اینکه جذب کلسیم شیرهای کم‌چرب در بدن بیشتر از شیرهای پرچرب است، گفت: مصرف روزانه 4 سهم لبنیات جهت حفظ سلامتی بدن لازم است.

مرتضی صفوی در رابطه با شیرهای کم‌چرب و پرچرب و تأثیر آن بر سلامتی بدن، اظهار داشت:‌ شیر پرچرب برای کسانی که دچار کمبود وزن بوده مناسب است و وزن از دست رفته آنها را به مرور زمان جبران می‌کند ولی مصرف شیرهای کم‌چرب بیشتر برای افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان کلسیم در شیرهای کم‌چرب و پرچرب به یک میزان است، افزود: تحقیقات نشان داده که جذب کلسیم شیرهای کم‌چرب در بدن بیشتر است،‌ بنابر این مصرف شیرهای کم‌چرب نسبت به پرچرب آن اولویت دارد.

متخصص تغذیه با بیان اینکه افرادی با وزن نرمال بهتر است یک روز درمیان شیر کم‌چرب و پرچرب استفاده کنند، بیان داشت: روزانه برای حفظ سلامتی توصیه می‌شود 4 سهم از لبنیات مورد استفاده قرار گیرد که یک لیوان شیر، یک لیوان ماست، دو لیوان دوغ، 45 تا 60 گرم پنیر هر کدام معادل یک سهم لبنیات به شمار می‌رود.

صفوی خاطر نشان کرد: زمانی که تاریخ مصرف شیر منقضی می‌شود جوشاندن آن جهت برطرف کردن آلودگی‌هایش به هیچ عنوان صحیح نیست لذا افراد در صورت مشاهده منقضی تاریخ شیر حتی به مدت یک روز از مصرف آن جداً‌ خودداری کنند.

فارس،‌

http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2015/11/milk-daily-food.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×