» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » طراحی و ساخت دستگاه جمع‌آوری گاز سیستم‌های برودتی فولادسازی فولاد مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه

طراحی و ساخت دستگاه جمع‌آوری گاز سیستم‌های برودتی فولادسازی فولاد مبارکه

مهر 15, 1392 0010

به گزارش پرتال مرجع شهرستان مبارکه و به نقل از شرکت فولاد مبارکه، بازرس فنی تجهیزات تهویه مطبوع و تاسیسات گرمایش و

سرمایش فولاد مبارکه در این رابطه اظهار کرد: تجهیز مذکور علاوه بر قابلیت یادشده، توانایی ایجاد وکیوم،‌ تست و اعمال فشار تا 20bar  در همین سیستم‌ها را دارا است.
حمید رضایی در خصوص انگیزه ساخت این تجهیز افزود: به دلیل پرت گاز در سیستم‌های برودتی که کمپرسور آنها سوخته و قابلیت ذخیره گاز موجود در سیستم آنها نیست، شرایط برای تخلیه این گازها در هوا موجود بود که با پیگیری این مشکل تصمیم به خرید دستگاه گازجمع کن مدل خارجی گرفتیم.
وی افزود: از آنجایی که قیمت خرید و هزینه‌های نگهداری این دستگاه بالا بود، نهایتاً برآن شدیم که با بومی‌سازی و ساخت یک دستگاه جدید با همان کیفیت، گام بزرگی در پیشبرد اهداف قسمت و سازمان دربحث بومی سازی تجهیزات و حفظ هرچه بهتر محیط زیست برداریم که هم باعث صرفه جویی ریالی و هم جلوگیری از پرت گاز، تخریب لایه ازن و کاهش آلودگی های زیست محیطی شد.
بازرس فنی تجهیزات تهویه مطبوع و تاسیسات گرمایش و سرمایش فولاد مبارکه درخصوص چگونگی ساخت این گاز جمع کن تصریح کرد: این کار در ابتدا بصورت یک ایده و یک طرح پیشنهادی بود که بعد از مطالعه و بررسی‌های مداوم تصمیم به ساخت گرفته شد.
وی افزود: ‌به دلیل اینکه این سیستم در نوع خود مشابهی ندارد و جایی برای هزینه بالا نداشت، دستگاه باید تست‌های عملی خود را پس می‌داد، به همین دلیل ناچاراً از قطعات موجود در کارگاه بهره گرفته شدکه این امر باعث شد حداکثر ظرفیت مکش و ذخیره گاز سیستمهای سردکننده تا حداکثر 30 هزار(Btu/hr )  باشد
رضایی با بیان اینکه بالا بردن ظرفیت دستگاه بدون هیچ تغییری در ماهیت و ساختار دستگاه فقط با تعویض چند قطعه امکان‌پذیر خواهد بود، اضافه کرد: در صورت استفاده از کمپرسورهای باز می توان با ظرفیت‌های بالاتری جهت مکش و ذخیره‌ی گازهای متفاوت تری دسترسی پیدا کرد.
وی گفت: این سیستم کاملا توسط پرسنل این واحد ساخته و تعمیرات دستگاه نیز توسط خود پرسنل انجام می شود ضمن اینکه طراحی آن به‌گونه‌ای است که تعویض هرکدام از قطعات آن به آسانی انجام می‌گیرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×