» عمومی » فرهنگی ادبی » انجمن پیشکسوتان مطبوعات اعلام موجودیت کرد
فرهنگی ادبی

انجمن پیشکسوتان مطبوعات اعلام موجودیت کرد

آبان 27, 1394 0012

اعضای هیات موسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات ضمن جلسه‌ای با معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن اعلام موجودیت، شرایط تاسیس این انجمن را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، هدف از تاسیس انجمن پیشکسوتان مطبوعات، ارج گذاشتن به جایگاه روزنامه‌نگاران باسابقه عنوان شده است. هیئت‌ مدیره انجمن پیشکسوتان مطبوعات به زودی با رای تمامی روزنامه‌نگاران پیشکسوت انتخاب شده و کار خود را آغاز خواهد کرد.

انجمن پیشکسوتان مطبوعات ایران در آخرین روز برپایی بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات در روز ۲۲ آبان ۱۳۹۴ به‌طور رسمی و در حضور روزنامه‌نگاران باسابقه اعلام موجودیت کرد. رضا قوی فکر، عضو هیات موسس و سخنگوی انجمن در این‌باره گفت: اعضای هیات موسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات شامل سردبیران و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای و باسابقه ازجمله استاد محمد بلوری، بهروز بهزادی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، محمود مختاریان، ناصر بزرگمهر، رضا قوی‌فکر، هوشنگ اعلم، مرتضی شادمانی، اسماعیل عباسی، علی سرهنگی و سعیدی از مدت‌ها پیش به فکر افتادند تا به منظور ایجاد فضایی برای پاسداشت حرمت کوشندگان پیشکسوت مطبوعات و کوشش در راه تامین حقوق صنفی، انتقال تجربه به روزنامه‌نگاران جوان، همکاری با دانشکده‌های ذی‌ربط و ایفای نقش موثر در امور مطبوعات، بستری مناسب ایجاد کنند.

به گفته وی، برای آغاز به‌کار این انجمن چندین نشست با اساتید و روزنامه‌نگاران پیشکسوت برگزار شد. در این نشست‌ها موضوع تدوین و تصویب اساسنامه انجمن پیشکسوتان مطبوعات مورد بررسی و دقت قرار گرفت و در نتیجه اساسنامه تهیه شده به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد که به زودی به داوری همکاران پیشکسوت گذاشته خواهد شد.

قوی فکر در پاسخ به این سوال که چه کسانی از نظر این انجمن پیشکسوت مطبوعاتی شناخته می‌شوند، یادآور شد: از نظر این انجمن داشتن حداقل ۳۰ سال سابقه کار مطبوعاتی و دست‌کم ۵۰ سال سن، ارائه مدارک مربوط به سابقه کار مطبوعاتی و تایید شورای احراز صلاحیت الزامی است. وی همچنین اعلام کرد مجمع عمومی این انجمن برای انتخاب هیات‌مدیره با رای همه اعضا، به‌زودی برگزار خواهد شد که جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/18/3/1908515.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×