» عمومی » ورزشی » گوام 0 – ایران 6؛ بدون دروازه‌بان صدرنشین ماندیم!
ورزشی

گوام 0 – ایران 6؛ بدون دروازه‌بان صدرنشین ماندیم!

آبان 26, 1394 009

تیم ملی ایران در حالی که بیست دقیقه پایانی را بدون دروازه بان گذراند توانست به مانند بازی رفت با 6 گل گوامی ها را در هم بکوبد.

به گزارش “ورزش سه”،همانطور که در بازی رفت و در تهران تیم ملی توانست 6 بار دروازه گوامی ها را باز کند این سنت را در بازی برگشت نیز ادامه داد و با زهمتوانست با شش گل گوامی ها را در هم بکوبد. ایران به سه امتیاز این بازی برای حفظ صدرنشینی خود نیاز داشت تا با امتیاز از دست دادن احتمالی عمان نام خود را به عنوان تیم اول صعود کننده بر سر زبان ها بیندازد.

مرحله مقدماتی جام جهانی، گروه چهارم قاره آسیا، ساعت ٩ ورزشگاه د د دو گوام

داوران:  هو وای‌سینگ – لام نای‌کی‌سام و فوک پونگ‌شینگ از هنگ‌کنگ
کارت زرد:
دقیقه 36 – اشکان دژاگه از ایران
کارت قرمز:
دقیقه 51 – ماتکین از گوام
دقیقه71 – علی رضا بیرانوند از ایران

ایران:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، عزت الله پورقاز، رامین رضاییان، میلاد محمدی، آندرانیک تیموریان، کمال الدین کامیابی نیا، اشکان دژاگه (58 علی رضا جهانبخش)، کریم انصاری فرد، مهدی ترابی(44 – مسعود شجاعی) و مهدی طارمی (70 خسرو حیدری).
سرمربی: کارلوس کی‌روش

گوام:
گوام: داگلاس هریچ، الکساندر لی، شان نیکلاو، جاستین لی(71 ناپوتی)، ماسون گریمز، ریان گای، جوناهان رومرو، جیسون کانلایف، جان ماتکین، مارلون اواننتز(71 ماریانو)، آندره مالکولم
سرمربی: گری وایت

شرح بازی نیمه اول:

در حالی که تیم ملی کار سختی برای گلزنی به گوام در این نیمه نداشت، توانست دو بار دروازه این تیم را باز کند و با برتری دو گله به رختکن برود.

تیم ملی که این بازی را با حملات خود آغاز کرد خیلی زود و در دقیقه 12 توانست اولین گل  را وارد دروازه حریف خود کند، پس از این گل نیز تیم ملی به حملات خود ادامه داد و چند بار دروازه حریف را تهدید کرد اما نتوانست به گل برسد تا اینکه بازهم در دقیقه 30 موفق به انجام این کار شد تا با همین نتیجه نیمه اول را به پایان ببرد. مهمترین عملکرد گوامی ها در این نیمه یک ضربه کرنر بود که توسط آنها نواخته شد و به غیر از آن نمی توان گفت گوامی ها توانستند روی دروازه ما خطر بیافرینند.

باید دید در نیمه دوم شاگردان کی روش گل های زده خود را افزایش می دهند و یا شاگردان گری وایت می توانند گل خورده خود را جبران کنند.

شرح گل‌ها:

0 – 1 (ایران، مهدی طارمی، دقیقه 12) حرکت فوق العاده مهدی ترابی پشت محوطه جریمه گوامی ها با پاس تودر استثنایی وی ادامه یافت و مهدی طارمی نیز با عبور از بین مدافعان گوام خود را به توپ رساند و با بغل پایی دقیق توپ را وارد دروازه گوام کرد.
0 – 2 (ایران، کمال کامیابی نیا، دقیقه 30) پاس رو به بیرون کریم انصاری فرد از محوطه شش قدم گوامی ها با دفع مدافعان آنها روبرو شد اما این توپ روی خط محوطه جریمه به کمال کامیابی نیا رسید و او نیز با ضربه ای محکم در دومین بازی ملی خود، به اولین گل ملی اش دست پیدا کرد.
0 – 3 (ایران، رامین رضاییان، دقیقه 48) پاسکاری ایرانی ها در زمین گوام با حرکات تمرین شده آنها ادامه یافت و پاس پشت پای حرفه ای طارمی با ضربه روپای رضاییان گل سوم را برای ایران به ارمغان آورد.
0 – 4 (ایران، مسعود شجاعی، دقیقه 51) حرکت انفجاری طارمی در محوطه جریمه گوامی ها با خطای بازیکن این تیم یک پنالتی برای ایران داشت و مسعود شجاعی این توپ را به گل چهارم ایران تبدیل کرد.
0 – 5 (ایران، کریم انصاری فرد، 53) حرکتی که رامین رضاییان آغاز کرد را دژاگه با پاسی بی نقص به انصاری فرد تکمیل کرد و انصاری فرد نیز با ضربه ای به موقع گل پنجم تیم ملی را به ثمر رساند.
0 – 6 (ایران، مهدی طارمی، 62) طارمی گلزنی تیم ملی در این جشنواره را ادامه داد، او از پاس کریم انصاری فرد بهترین استفاده را برد و در حالی که مدافعان گوام در خیال آفساید بودند گل ششم را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه 8 – پاس در عرض اشکان دژاگه در محوطه شش قدم گوامی ها به طارمی رسید اما وی نتوانست از این فرصت استفاده کند. در این لحظه طارمی خود را پرت کرد اما نتوانست به خوبی به توپ ضربه بزند.
دقیقه 19 – ارسال میلاد محمدی را کریم انصاری فرد با ضربه سر به سمت دروازه گوامی ها زد اما او در گل کردن این توپ موفق نبود.
دقیقه 20 – پاس رو به بیرون بازیکنان پشت محوطه جریمه به کامیابی نیا رسید و شوت رو پا و محکم وی از پشت محوطه جریمه اما با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 25 – مهدی ترابی با جا گذاشتن چند بازیکن تیم گوام و به هم ریختن خط دفاعی آنها شوت خود را روانه دروازه این تیم کرد اما این توپ راهی خارج از زمین شد.
دقیقه 36 – کریم انصاری فرد از داخل محوطه جریمه شوت محکمی را روانه دروازه گوام کرد اما این توپ به تیر دروازه آنها برخورد و توپ برگشتی را نیز خود وی به بیرون زد.
دقیقه  60 – اولین شوت گوامی ها در این لحظه نواخته شد و در چهارچوب ایران آمد اما این توپ توسط بیرانوند مهار شد.
دقیقه 70 – ضربه محکم جهانبخش که می توانست گل هفتم را برای ایران به ارمغان بیاورد توسط دروازه بان حریف مهار شد.
دقیقه 1+90 – عزت پورقاز، دروازه بان این دقایق تیم ملی، با سرعت عمل خود بازیکن حریف را جاگذاشت تا یکی از معدود حملات گوامی ها خنثی شود.

بهترین بازیکن:

مهدی طارمی در روزی که بازیکنان هجومی تیم ملی توانستند بازی قابل قبولی از خود به نمایش بگذارند را می توان بهترین بازیکن تیم ملی دانست که در 4 گل تیم ملی در بازی امروز تاثیر مستقیم داشت، وی دو بار توانست گلزنی کند، یک ضربه پنالتی به دست بیاورد و یک پاس گل استثنایی بدهد. طارمی 70 دقیقه در میدان بود و بعد از آن نیز تعویض شد.

اتفاق ویژه:

اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ ملی فوتبال ایران به وجود آمد در این بازی بود، جایی که علی رضا بیرانوند در دقیقه 70 از بازی اخراج شد و به دلیل سه تعویضه بودن تیم ملی مدافع تیم ملی یعنی عزت پورقاز درون دروازه تیم ملی ایران ایستاد. اتفاقی جالب که برای اولین بار می افتاد و نام عزت اله پورقاز را در تاریخ ملی فوتبال ایران جاودانه کرد.

حاشیه:

*در حالی که استادیوم گوام تنها 4000نفر ظرفیت دارد سکوهای خالی به چشم می خورد تا مشخص شود مردم این کشور چندان علاقه ای به فوتبال ندارند.
*اشکان دژاگه اولین اخطار این بازی را بسیار ساده گرفت، وی نه به دلیل خطا که به خاطر زدن توپ قبل از سوت داور اخطار را گرفت.
*اولین تعویض تیم ملی اجباری بود و مهدی ترابی به دلیل مصدومیت قبل از پایان نیمه اول زمین بازی را ترک کرد.
*داور این بازی 3 دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول محاسبه کرده بود که راس سه دقیقه در سوت پایان نیمه اول دمید.
*پورقاز جدیدترین دروازه ملی پوش ایران، بعد از سه تعویض تیم ملی و اخراج بیرانوند، دروازه بان تیم ملی، این مدافع تیم ملی درون دروازه ایستاد.
*داور دیدار برای نیمه دوم نیز 4 دقیقه وقت تلف شده گرفت که 35 ثانیه بعد از آن سوت پایان را به صدا درآورد.

 

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/03/3/1818519.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×