» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهردار مباركه: وظيفه شهرداري ارائه خدمات مطلوب به مردم است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مباركه: وظيفه شهرداري ارائه خدمات مطلوب به مردم است

آبان 25, 1394 0013

مهندس محمد شرفا در بازديد از مركز مديريت بحران شهرداري مباركه گفت: در مواقعي بحراني و هنگاميكه بارندگي رخ مي دهد اگر به فكر رفع مشكلات مردم نباشيم و خدمات مناسبي به مردم ارائه نكنيم، مي تواند به معضلي براي مردم تبديل شود.

به گزارش پایگاه خبری شمس به نقل از روابط عمومی شهرداری، وي با بيان اينكه شهرداري مباركه آماده خدمات رساني به مردم و شهروندان در همه مواقع است افزود: مردم در مواقع بحراني بيشتر به ما نياز دارند و بايد بتوانيم خدمات خوبي در همه مواقع و بويژه در مواقع بحراني به مردم ارائه دهيم.
مهندس شرفا با بيان اينكه بر اساس وضعيت شهر امكانات و تجهيزات خوبي وجود دارد تصريح كرد: با توجه به شناختي كه از ساير شهرداري هاي استان دارم و امكاناتي كه در شهرهاي ديگر موجود است ، امكانات و وسايل خيلي خوبي در مباركه وجود دارد كه در سالهاي گذشته تهيه شده است.
شهردار مباركه گفت: شهر مباركه در چندين مسير سيل قرار گرفته و مي طلبد با توجه به پيش بيني هاي سازمان هواشناسي كه امسال بارندگي هاي خوبي را در كشور، استان و شهرستان مباركه خواهيم داشت ارائه شده پيش بيني ها و اقدامات لازم را داشته باشيم تا در صورت بارش بيش از حد معمول باران و برف از بروز مشكلات براي مردم و شهروندان جلوگيري نماييم.
وي افزود: در سالهاي گذشته اقدامات خوبي در حوزه خدمات شهري، خدمات موتوري و آتش نشاني شهرداري انجام شده و وسائل و امكانات خوبي تهيه شده اما به لحاظ عدم بارندگي، وسايل مورد استفاده چنداني قرار نگرفت.
مهندس شرفا گفت: امكانات موجود شهرداري در قسمت هاي مختلف تعمير، بهينه سازي و بازنگري شد و بازديدي از كليه امكانات شهرداري انجام شد.
وي با اشاره به بازديد از امكانات و وسايل مديريت بحران شهرداري مباركه گفت : مانور درجا و امكان سنجي در مورد امكانات برگزار شد تا كمبود امكانات را پيگيري و در جهت فراهم كردن آنها اقدام شود تا درمواقع نياز بتوانيم از امكانات به خوبي استفاده كنيم.
شهردار مباركه با بيان اينكه امروز بيشتر وسايل و امكانات مورد ارزيابي قرار گرفت خاطرنشان كرد: در اين مانور امكانات خود را ارزيابي كرديم تا از امكانات و كم و كاستي ها شهر در زمينه مديريت بحران مطلع شويم .
وي افزود: به دنبال اين هستيم كه بتوانيم موضوع ورود آب به شهر را از طريق اقدامات عمراني حل كنيم.
مهندس شرفا گفت : با توجه به ساخت و سازهايي كه در شهر انجام شده در صورت وقوع بارندگي شديد امكانات و وسايل شهرداري اكتفا نمي كند.
وي با اشاره به اينكه مسير هاي خيلي خوبي كنار شهر وجود دارد گفت : به دنبال اين هستيم كه كارهاي عمراني را خارج از شهر انجام دهيم كه از ورود آب به داخل شهر جلوگيري كنيم.
شهردار مباركه افزود: رودخانه شور و كانال آبي كه در اطراف شهر قرار دارد امكانات خوبي است كه در حال طراحي هستيم و با مشاور هم وارد مذاكره شده ايم كه از طريق پروژه هاي عمراني كه تعريف مي كنيم از ورود بخشي از آبي كه وارد شهر مي شود جلوگيري كنيم.
مهندس شرفا تصريح كرد: در مواقع بحراني هر امكانات و وسايلي هم كه وجود داشته باشد نمي تواند پاسخگو باشد زيرا حادثه در يك زمان خيلي كوتاه رخ مي دهد و ما نمي توانيم همه مسائل را در آن زمان كوتاه رفع كنيم.
وي با بيان اينكه سيل ذاتا مخرب است و هيچ نهاد و ارگاني نمي تواند جلوي سيل را بگيرد افزود: بايد بتوانيم به خوبي مسائل را مديريت كنيم و براي مقابله با حوادث و بحرانها برنامه داشته باشيم.
شهردار مباركه با بيان اينكه شهر مباركه از سال ۸۶ داراي طرح جامع دفع آبهاي سطحي است اظهار كرد: مهم اين است كه برنامه داشته باشيم و بهترين اقدام لازم را در آن لحظه انجام دهيم و هر كسي وظيفه خودش را بداند.
وي افزود: اين طرح جامع كمك خوبي است كه نقاط حادثه خيز و بحراني را از قبل تعريف و شناسايي كرده و در طول اين سالها شهرداري مباركه نسبت به رفع آن نقاط حادثه خيز و بحراني اقداماتي بسياري را انجام داده است و با تعريف پروژه ها اين نقاط را ايمن نموده است.
مهندس شرفا با بيان اينكه مركز مديريت بحران در شهرداري قرار دارد گفت : بايد در زمان بحران بتوانيم يك مكاني را براي ارتباط مردم با شهرداري داشته باشيم .
وي گفت: اتاقي با شماره تلفن خاص در اين زمينه طراحي شده كه در آينده به مردم اطلاع رساني خواهد شد .
شهردار مباركه با بيان اينكه مومن بايد آينده نگر باشد تصريح كرد: پيش بيني هاي سازمان هواشناسي حاكي از اين است كه امسال شاهد وقوع بارش هاي خوبي در سطح كشور و استان و شهرستان خواهيم بود.وي گفت: اميدواريم بتوانيم خدمات خوب و شايسته اي به مردم شريف و بزرگوار مباركه ارائه دهيم .
http://mobarakeh.ir//dorsapax/Data/Sub_0/File/bohrannnn12.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×