» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » انتخابات مجلس در شهرستان مبارکه بصورت الکترونیکی برگزار می شود
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

انتخابات مجلس در شهرستان مبارکه بصورت الکترونیکی برگزار می شود

آبان 24, 1394 0013

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرستان های اصفهان و مبارکه بصورت تمام الکترونیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمس به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات این استان، سیدرضا عقدایی با بیان اینکه ارائه آموزش لازم به برگزارکنندگان انتخابات در حال انجام است، افزود: امسال در مرکز استان و شهرستان مبارکه، انتخابات بصورت تمام الکترونیک و در دیگر شهرستانهای استان با روال گذشته برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات اصفهان از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات پرشور در اسفند سالجاری خبر داد و گفت: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات مهیا شده است.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان 107 هزار کیلومتر مربع مساحت و چهار میلیون و 866 هزار 344 نفر جمعیت دارد، افزود: 84.77 درصد از جمعیت این استان شهری و 15.23 درصد روستایی است.
استان اصفهان دارای 24 شهرستان، 50 بخش و 106 شهر و 1349 روستاست.
عقدایی، حوزه های انتخابی اصلی استان را شامل 15 حوزه و حوزه های انتخابی فرعی را 35 حوزه اعلام کرد و افزود: جمع حوزه های انتخابی استان 50 حوزه است که 9 فرمانداری و 26 بخشداری بصورت مستقل عمل خواهند کرد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه در انتخابات گذشته تعداد شعب اخذ رای یکهزار و 962 شعبه ثابت و 358 شعبه سیار و در مجموع دو هزار و 320 شعبه بود، افزود: به احتمال زیاد برای برگزاری انتخابات اسفند نیز همین تعداد شعبه را خواهیم داشت.
رئیس ستاد انتخابات استان افزود: تعداد نمایندگان منتخب استان در انتخابات مجلس نهم 20 نفر به احتساب یک نفر اقلیت مذهبی ارامنه جنوب بود و تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز پنج نفر است که این تعداد تغییر نکرده است.
وی پیش بینی کرد، برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان 68 هزار و 314 نفر به کارگیری شوند، افزود: میزان مشارکت مردمی در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 60.84 درصد بود که امیدواریم در دوره جدید انتخابات، این میزان افزایش یابد.
مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۷ اسفند سالجاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

image295223

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×