» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » گزارش عزاداری سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

گزارش عزاداری سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان مبارکه

دی 10, 1392 0011

به گزارش سایت شمس مبارکه  حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمد محمدی مازندرانیˈ در مراسم سوگواری به مناسبت فرا رسیدن 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص)، شهادت سلاله پاکش حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا (ع) که روز سه شنبه در مسجد جامع مبارکه برگزار شد با تسلیت این ایام افزود: اخلاق نیک پیامبر اکرم (ص) در زمان قبل از بعثت موجب گرد آمدن و اجتماع مردم پیرامون ایشان شد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) نمونه و الگوی اخلاق برای تمام بشریت هستند تصریح کرد: چشم پوشی از عیوب دیگران، مهر، محبت، گذشت و چشم پوشی از خطاهای دیگران از بارزترین نمونه اخلاق مداری پیامبر اکرم(ص) است.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) اشرف مخلوقات است، اظهارکرد: خداوند، پیامبر (ص) را به دلیل اینکه مقربترین انسان به خودش است را بیش از سایرین دوست دارد و می توان گفت که وجود عالم هستی به دلیل وجود پیامبر اسلام(ص) خلق شده است.

وی گفت : پیامبر اسلام (ص) به دلیل کمالات اخلاقی اش که از تمام انسان ها افزونتر است از محبوب ترین انسان ها در نزد خداست.

حجت الاسلام محمدی مازندرانی به نمونه هایی از اخلاق مداری امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) الگوگرفته از سیره پیامبر اکرم (ص) اشاره و بیان کرد: ثامن الحجج(ع) به گونه ای مهربان بود که با غلامان خود بر سر یک سفره می نشست.

وی در ادامه کمک به نیازمندان و انفاق چندین بار اموال خود بین محرومان را از جمله ویژگی ها و اخلاق مداری ائمه به تأسی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد.

وی بر ضرورت تأسی از اخلاق مداری پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) تاکید کرد و گفت : برای طی کردن مسیر رستگاری باید طبق آموزه های دینی این خصایص و خصلت ها را در خود تقویت کنیم.

همزمان با 28 صفر، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) مناطق مختلف شهرستان مبارکه چهره عزاداری به خود گرفت ، خیابانها، معابر، مساجد و تکایا سیاهپوش شده ومردم لباس سیاه برتن کردند.

در مبارکه هیئت های مذهبی و مردم ولایتمدار با حرکت در خیابانهای اصلی این شهر به عزاداری و سینه زنی پرداختند و با در دست داشتن پرچم های عزا و برگردن کردن شال سیاه در قالب دسته های عزاداری به حرکت در آمدند.

کاروان هیئت های مذهبی مبارکه به سمت مسجد جامع این شهر حرکت کردند و با سینه زنی و زنجیز زنی در غم رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام حسن مجتبی(ع)به عزاداری پرداختند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×