» عمومی » فناوری اطلاعات » کدام تبلت‌ها در سال 2014 درصدر باقی می مانند؟
فناوری اطلاعات

کدام تبلت‌ها در سال 2014 درصدر باقی می مانند؟

دی 10, 1392 0010

شرکت تحقیقات کانالیست در جدیدترین گزارش خود آورده است که فروش تبلتها از سایر انواع رایانه های شخصی از جمله رایانه های شخصی روی میزی و لپ تاپها پیشی خواهد گرفت.

این شرکت تحقیقاتی گفته است فروش تبلتها در سال 2014 به 285 میلیون دستگاه می رسد و این رقم در سال 2017 به 396 میلیون دستگاه رشد خواهد کرد.

در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تبلتها 40 درصد فروش رایانه های شخصی را تشکیل می دادند و نیم میلیون دستگاه کمتر از نت بوکها فروش داشتند. به رغم کاهش فروش رایانه های شخصی و لپ تاپ ها در سراسر دنیا، بازار رایانه های شخصی در این سه ماه سال رشد 18 درصدی داشته و رشد خود را وامدار فروش تبلتها بود.

شرکت تحقیقات کانالیست بر این باور است که سیستم عامل اندروید عامل اصلی رشد فروش تبلتها است و در طول سال آینده تبلتهای اندرویدی 65 درصد بازار را در اختیار خواهند گرفت و سامسونگ این گروه را رهبری خواهد کرد. همانطور که این شرکت فناوری کره جنوبی در بخش تلفن هوشمند نیز با داشتن سهم 27 درصدی از سه ماهه سوم سال 2013 در این زمینه پیشرو است. اپل نیز مهمترین رقیب اندروید باقی خواهند ماند.

تیم کولینگ تحلیلگر ارشد این شرکت گفت: سقوط اپل در سهم بازار رایانه ها غیرقابل اجتناب است. سامسونگ در سه ماهه کنونی به آرامی بازار اروپا، خاورمیانه و آفریقا را در دست گرفته و پیش بینی می شود که اپل در آینده جایگاه خود را در بازارهای بیشتری به رقبا خواهد باخت. این درحالی است که اپل یکی از معدود شرکتهایی است که از رونق بازار تبلتها سود می برد.

شرکت تحقیقات کانالیست اظهار می دارد که سامسونگ و اپل همچنان در صدر جدول باقی می مانند اما شاید چالشهایی در این راه ایجاد شود. اشاره این شرکت به چالشها احتمال ظهور تولید کنندگان کوچک در بازار درحال رشد و همچنین ایفای نقش دیگر شرکت های بین المللی چون ایسر، ایسوس، لنوو و اچ پی است.

تبلتهای مناسب و ارزان قیمت همچنان بسیاری از مشتریان را به خرید ترغیب می کند و در این شرایط حتی فروشگاه های بزرگ و خرده فروش هایی چون تسکو و آرگوس تبلت ارزان قیمت خود را وارد بازار کرده اند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×