» مطالب ویژه » مقاله: پایبندی به شعارها و عمل به وعده ها / عباس ابوطالبی
مطالب ویژه - مقاله

مقاله: پایبندی به شعارها و عمل به وعده ها / عباس ابوطالبی

آبان 20, 1394 0312

در ابتدای تشکیل مجلس نهم اعلام گردید که حدود 200 نفر از نمایندگان مجلس هشتم نتوانستند مجددا به مجلس راه پیدا کنند. در ابتدای تشکیل مجلس دهم با این عملکرد نمایندگان فعلی شاهد راه نیافتن چه تعداد نمایندگان فعلی به مجلس دهم هستیم. زیرا که غالب نمایندگان مجلس حزب بادی هستند. یعنی اگر به شعارهای تبلیغاتی آنها مراجعه کنیم ، متوجه می شویم که با حمایت و اعلام طرفداری از جناح اصولگرایی وارد مجلس شدند، ولی پس از انتخابات سال 92، تغییر موضع داده اند و به عنوان حامیان دولت در مجلس نقش آفرینی می کنند، و در این روزهای پایانی تاب وداع با صندلی های سبز رنگشان را ندارند ، و سعی می کنند با این روش جز حامیان دولت شناخته شوند و از این طریق دوباره وارد مجلس شوند.

حزب باد، کسانی هستند که روزی خود را اصولگرا و حامی دولت احمدی نژاد می پنداشتند ولی این روزها اصلا سخن به میان که ما اصولگرا نیستیم، و یک روز در نطق مجلس شورای اسلامی، به نمایندگان مجلس ششم، انتقاد می کنند روز دیگر حامی مواضع اصلاح طلبان می شوند و به وزیر پیشنهادی اصلاح طلب «فرجی دانا»رای مثبت می دهند، روز دیگر مخالف برجام هستند، روز دیگر هم حامی دولت و اعتدالیون هستند و روزی دست وزیر را می بوسند روز دیگر هم در جلسه استیضاح وزیر بخاطر فعالیت و لابی در عدم رای آوری استیضاح وزیر، وزیر دست آنان را می بوسد…… این افراد شناسنامه سیاسی ندارند، چرا که این روزها جهت باد موافق دولت یازدهم هست، و آنها هم به همان سمت در حال حرکت اند. درسطح ملی همراهی با جریان حزب باد، و عدم موضع گیری شفاف سیاسی و مخالفت با دولت برآمده از رای ملت در قضیه برجام، بر اساس کدام خواسته شهروندان شهرستان مبارکه بوده است. شهرستانی که بیشترین آرا را به دولت تدبیر و امید داده است.

آقای نماینده اگر وکیل مردم می بودید، می بایست بر اساس خواسته اکثریت مردم منطقه و حوزه انتخابیه تان در مجلس نقش آفرینی نمایید، و سد راه دولت نمی شدید بلکه پیام مردم شهرستان را در انتخابات سال 92 درک می کردید و با دولت هماهنگ می گردید ، نه اینکه یک روز حامی دولت روز دیگر مخالف دولت…ولی آنچه در پایان عمر نمایندگی مجلس، باقی مانده جامعه یا شهری است جامانده از قطار توسعه که همچنان زیر بار دشواری های زمانه زنده است، مشکلاتی از قبیل بیکاری سطح بالا در صنعتی ترین منطقه کشور، و هزاران مشکل دیگر که در جای مناسب به اطلاع همشهریان خواهم رساند و به یاد داشته باشیم که «آزموده را آزمودن خطاست»

عباس ابوطالبی-فعال سیاسی اجتماعی ،کارشناسی ارشد علوم سیاسی

مقاله: پایبندی به شعارها و عمل به وعده ها / عباس ابوطالبی

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 3

  1. حسینی

    بدون شک وکیل فعلی مردم مبارکه به عللی که خود وخصوصا اخوی گرامش می دانند راه نمی یابد .انشاالله

  2. دکترای آبکی

    جناب اقای ابوطالبی مطالب زیبا و بحث برانگیز جنابعالی را خواندم اما بنظرتان اقای نماینده هم خوانده اند ؟؟در حال حاضر ایشان در حال تحصیل رای مجدد مردم میباشند بعید به نظر میرسد این مطالب را مطالعه کنند

  3. بابایی

    با سلام جناب اقای ابوطالبی مقاله زیبایتان را خواندم ضمن تشکر بنده هم به عنوان یک کارشناس ارشد علوم سیاسی ضمن تایید این مطلب که یک نماینده باید ثبات سیاسی داشته باشد و پیام مردم را درک کند. لیکن فکر نمی کنم مشکل این مردم با این چیزها بهبود یابد بلکه فکر می کنم که یک نماینده باید شاخصه های دیگری داشته باشد از جمله داشتن دیدگاهی علمی و معتبر برای اداره جامعه و همچنین تجربه کافی در مدیریت جامعه.
    و این بر من و توست به عنوان تحصیل کردگان علم حکومتمداری که مردم را نسبت به وظایفشان آگاه کنیم تا فریب سیاستمداران مکتب ماکیاول را نخورند بدرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×