» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهردار مبارکه: قلعه نهچير قطب گردشگري مباركه مي‌شود
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مبارکه: قلعه نهچير قطب گردشگري مباركه مي‌شود

آبان 19, 1394 0014

شهردار مباركه گفت: اعتبار خوبي براي اين كار اختصاص داديم چون معتقديم تملك و بازسازي اين منطقه مي‌تواند يكي از جاذبه‌هاي گردشگري و از منابع درآمدي پايدار براي شهرداري باشد.

به گزارش پایگاه خبری شمس به نقل از روابط عمومی شهرداری مبارکه، شهردار مباركه در بازديد مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان اصفهان از قلعه نهچير با بيان اينكه در اين دوره درنظر داريم قلعه نهچير را به قطب گردشگري تبديل كنيم، وي با تاكيد براينكه نبايد همه هزينه‌هاي اجراي طرح‌ها به عهده شهرداري باشد، گفت: پتانسيل شهرداري محدود است اما بايد نگاهمان را در زمينه ايجاد درآمد پايدار به سمت استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي ببريم .

مهندس شرفا به ظرفيت بالاي مباركه در اين بخش اشاره كرد و گفت: ما بايد زمينه لازم را فراهم كنيم تا سرمايه گذاران از سرمايه‌گذاري در اين شهر اطمينان داشته باشند.

وي بااشاره به اينكه بسياري از كشورهاي دنيا براي توسعه و ترويج گردشگري روستايي سرمايه گذاريهاي فراواني صورت داده اند، افزود : در كشور ايران و بويژه استان اصفهان نيز استفاده از اين راهبرد در دستور كار ارگانهاي دولتي و بخش خصوصي قرار گرفته است.

مهندس غلامرضا عمراني، مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان اصفهان،در بازديد از روند مرمت و بازسازي قلعه تاريخي نهچير با اشاره به قدمت اين بنا اظهاركرد: اين قلعه با ارزش تاريخي نمودي از مدنيت و رونق شهر در قرون گذشته است و بايد با ديد ويژه به آن نگريست.

مهندس عمراني ضمن تقدير از فعاليت‌هاي صورت گرفته توسط شهرداري مباركه در جهت حفظ و مرمت اين بناي تاريخي گفت: سرعت تخريب خانه‌هاي تاريخي از سرعت احياي آنها بسيار بيشتر است و براي بهبود اين وضعيت نياز به يك برانگيختگي عمومي داريم.

مديرعامل شركت عمران و مسكن‌سازان با بيان اينكه كارهاي محلي به نتايج بهتري مي‌انجامد و فعاليت‌هاي مشاركتي در اين زمينه بسيار ثمربخش‌تر است اظهار اميدواري كرد: با پايان روند مرمت و بازسازي قلعه نهچير اين قلعه به يكي از قلعه هاي جذاب و بكر كشور تبديل خواهد شد.

وي با بيان اينكه اين منطقه براي تبديل به يك جاذبه گردشگري بكر ظرفيتي بسيار ارزشمند را داراست افزود: قلعه تاريخي نهچير باارزش در محله نهچير مباركه وجود دارد كه اين بنا از نظر تاريخي و گردشگري بسيار حائز اهميت هست.

وي با بيان اينكه ساماندهي اين قلعه مي تواند اين منطقه را بعنوان مقصدي براي گردشگري در سطح ملي و فراملي تبديل كند ادامه داد: با توجه به كمبود بودجه در وضعيت كنوني تخصيص ۲۵ ميليارد ريال نشان از توجه ويژه شهرداري مباركه به اين اثر تاريخي است.

مهندس عمراني گفت : چشم انداز زيبايي كه آثار باستاني شهر مباركه دركنار سواحل زيباي زاينده رود دارد ظرفيت گردشگري آن را فزوني بخشيده است.

وي به اهميت وجود اين ساختمان‌ها در شهرها اشاره كرد و ادامه داد: وجود اين ساختمان‌ها در شهرها نمايان‌گر مباحث فرهنگي در سطح شهر است و مسئولان امر بايد در راستاي حفظ و مرمت اين ساختمان‌هاي تاريخي تلاش كنند.

مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان اصفهان با بيان اينكه خانه‌هاي تاريخي نمادي از تاريخ و فرهنگ شهر است، تصريح كرد: حفظ و مرمت ساختمان‌هاي تاريخي امري مهم و ضروري است.

وي با بيان اينكه نبايد با بي‌تفاوتي از كنار ساختمان‌هاي تاريخي و ميراثي به عنوان ميراث شهر عبور كنيم، افزود: اگر با بي‌تفاوتي از كنار اين موضوع عبور كنيم، شايد در آينده ساختمان‌هاي ميراثي و تاريخي با وضعيت نا‌مناسبي مواجه شوند.

وي با اشاره به تجربيات احياء اماكن تاريخي در ساير شهرها گفت: به منظور هم افزايي و مشاركت مؤثر سازمان ميراث فرهنگي با شهرداري ها و شوراي اسلامي شهرها، سلسله برنامه هايي تنظيم شده تا مجموعه راه حل ها و مشوق هاي حمايت از مالكان اماكن تاريخي به شور و مشورت گذاشته شده و با توافق و تفاهم هاي اجرايي مراحل اوليه اين طرحها محقق شود.

Ghale Nehchir

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×