» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » مراسم اربعين حسيني در شهرستان مباركه به صورت يكپارچه و با حضور هئيات مذهبي برگزار خواهد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

مراسم اربعين حسيني در شهرستان مباركه به صورت يكپارچه و با حضور هئيات مذهبي برگزار خواهد

آبان 18, 1394 0011

امام جمعه مباركه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان با اشاره به واقعه عاشورا و ماندگاري اين نهضت و تاثير آن افزود: عوامل مختلفي از جمله مشيت الهي، رهبري يك امام،وجود ياران برگزيده و … باعث تاثير و ماندگاري اين واقعه عظيم تاريخ مي باشد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه ، حجت الاسلام محمدي با بيان اينكه همت و هميت عزاداران در مراسمات مختلف عزاداري سيدالشهدا موجب تقويت واقعه عاشورا گرديده ، افزود: نكته قيام سيد الشهدا اين است كه وقتي اين واقعه تبديل به يك جريان،گفتمان و فرهنگ عمومي جامعه شد باعث شد آتش عزاداري در ين ايام خاموش نشود و ازاين نكته مي توان نتيجه گرفت كارهايي كه به حوزه فرهنگ عمومي كشيده شود بدون در نظر گرفتن جنبه دستوري آن خود به خود ماندگاري و دوام بهتري خواهد داشت و تاثير گذارتر خواهد بود.

وي به اقدامات فرهنگي در شهرستان اشاره نمود و افزود:سال گذشته ضمن راه اندازي دبيرخانه فرهنگ عمومي ۵۰ موضوع مهم در شهرستان را احصاء نمودند كه از بين آنها چند موضوع از جمله مبحث خانواده،تعميق باورهاي ديني در جامعه و … را به عنوان موضوعات اصلي برگزيدند و مورد بحث قرار دادند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان با اشاره به استفاده از پتانسيل بالاي حضرت سيدالشهدا (ع) و معرفي ايشان به جهانيان تصريح كرد:ساماندهي و تقويت مراسم اربعين حسيني و ماه صفر از جمله اقدامات مهمي است كه بايستي مدنظر قرار گيرد .

محمدي حضور زائران ايراني در كربلاي معلي در روز اربعين حسيني را فرصت مناسبي براي اقدامات فرهنگي دانست و خاطر نشان كرد: اگر براي زائرين بسته هاي فرهنگي تهيه گردد كه به عنوان توشه راه از آن ها بهره ببرند كاري مثمر ثمر در راستاي اشاعه فرهنگ انجام خواهد شد.

وي تشكيل مركز جامع كلينيكي روانشناختي را براي شهرستان ضروري برشمرد و افزود: در امعه اي كه آمار طلاق روز به روز در حال رشد است وجود مراكز مشاوره با گرايشات مذهبي الزامي است كه دانشگاهها فعال نمودن مراكز مشاوره را بايستي جدي بگيرند.

امام جمعه مباركه از برگزاري جلسات هفتگي كميسيون هاي زيرمجموعه شوراي فرهنگ عمومي خبر داد و عنوان كرد: شوراي فرهنگ عمومي بيشتر جنبه تصميم گيري دارد و كميسيون ها بيشتر اقدامات تخصصي و فرهنگي مي توانند انجام دهند.

در اين جلسه فرماندار شهرستان مباركه ضمن تشكر از اقدامات ارزنده همه بويژه شوراي تامين،نيروي انتظامي،ائمه جمعه و اداره تبليغات اسلامي در راستاي ترويج فرهنگ عاشورايي افزود:

بحمداله امسال با همكاري همه عزيزان توانستيم مراسمي در خور اباعبداله الحسين(ع) برپا كنيم و با هماهنگي هاي لازم هيئات مذهبي به بهترين نحو مراسمات خود را پا نمودند.

وي به مراسم اربعين حسيني و ۲۸ صفر اشاره نمود و تاكيد كرد:همه دستگاهها بايد آمادگي كامل در برگزاري مراسم اربعين حسيني داشته باشند تا انشاءاله مراسم به بهترين نحو برگزار گردد.

فرماندار مباركه با اشاره به اهميت برگزاري شوراي فرهنگ عمومي و مباحث فرهنگي در جامعه ، تاكيد كرد: بايستي از اين پس جلسات شوراي فرهنگي به صورت ماهيانه برگزار گردد.

ذاكري در خصوص اعزام زائرين ايراني به كشور عراق در روز اربعين حسيني خاطر نشان ساخت : به استناد خبر معاون محترم امنيتي وزير كشور ورود به كشور عراق صرفا بوسيله پاسپورت و ويزا و به صورت گروهي انجام خواهد شد كه لازم است ائمه محترم جمعه و روحانيون به عموم مردم اطلاع رساني كنند .

img_2281 img_2263 img_2267 img_2273 img_2277

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×