» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » بومی سازی سیستم توزین جرثقیلهای سقفی فوق حساس ناحیه سبا
فولاد مبارکه

بومی سازی سیستم توزین جرثقیلهای سقفی فوق حساس ناحیه سبا

آبان 18, 1394 018

با دست يابي به داش فني بومي سازي سيستم توزين (لودپينهاي) جرثقيل هاي سقفي فوق حساس فولاد سازي و نورد پيوسته سبا، اين جرثقيلها به سيستم توزين، کنترل و مونيتورينگ مجهز گرديد.

مهرزاد ملک محمدي رييس راهبري و تعميرات جراثقالهاي فولادسازي و نورد سبا با اعلام اين خبر افزود: با دستيابي به تکنولوژي ساخت اين تجهيز که در انحصار کشورهاي آلماني و آمريکائي بود از اين پس امکان بکارگيري اين تجهيز بر روي کليه جرثقيلهاي موجود در شرکت فولاد مبارکه فراهم شد.

وي ادامه داد: اين طرح که بر روي جرثقيل شماره 6 و 8 ناحيه سبا با ظرفيت 260 و 270 تن پياده سازي شد قابليت ضبط اطلاعات بر روي سيستم مربوطه و انتقال اطلاعات از طريق وايرلس و شبکه فولاد مبارکه را داشته و اين امکان را دارد واحدهاي مرتبط با رمز ورود مربوطه کليه اطلاعات را بررسي و چک نمايند. ضمن اينکه ميتوان با استفاده از نرم افزار ، پارامترهاي جرثقيل از قبيل حدود بالا و پايين لودسل را از طريق شبکه تنظيم کرد.

در همين رابطه علي رضاقليان کارشناس برق واحد جرثقيلهاي سقفي نيز خاطر نشان کرد: فرآيند طراحي و ساخت لودپينها طي يک پروسه يک ساله با توانمندي کارکنان شرکت فولاد مبارکه و شرکت دانش بنيان کاوشگران فن آور زنده رود با برنامه ريزي دقيق و گام به گام صورت گرفته و در حال بهره برداري مي باشد.همچنين با توجه به اين که سيستم توزين و کنترل از تجهيزات حياتي يک جرثقيل ميباشد، ميتواند با ايجاد ايمني تجهيزاتي لازم از جمله توزين بار قابل حمل، ثبت جريان موتورهاي الکتريکي جرثقيل و دماهاي بخشهاي مختلف در عملياتي بودن و طول عمر تجهيزات بسيار مؤثر باشد.

سعيد سرلک شيفت فرمن واحد جرثقيل هاي سقفي نيز در تکميل اطلاعات مربوط به مزاياي دست يابي به اين موفقيت گفت: با نصب اين سيستم علاوه بر محاسبه مقدار باري که توسط قلاب حمل ميشود، ميتوان در هر لحظه جريان موتورهاي تراورس را مانيتور کرد و از وضعيت حرارت موتورها آگاه شد ضمن اينکه اين سيستم اين امکان را ميدهد که در شيفتهاي مختلف، عملکرد اپراتورها را از نظر فرمان دادن اصولي به جرثقيل بررسي کرد.

ايشان در خاتمه از مديريت ناحيه، واحدهاي بومي سازي ، بازرسي فني اتوماسيون و ابزاردقيق، بازرسي فني جرثقيلها و همچنين گروه تعميرات واحد جرثقيل ها بويژه بازرسان برق واحد، تشکر و قدرداني نمودند.

 

f5

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 1

  1. ناشناس

    عالییییی مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×