» عمومی » ورزشی » زهرا نعمتی سهمیه المپیک گرفت/ دومین افتخار تاریخی برای بانوان
ورزشی

زهرا نعمتی سهمیه المپیک گرفت/ دومین افتخار تاریخی برای بانوان

آبان 17, 1394 008

بانوی کماندار ایران که در رقابتهای پارالمپیک لندن موفق شد به عنوان نخستین بانوی مدال‌آور تاریخ ورزش کشور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک لقب بگیرد، امروز یکشنبه به افتخار بزرگ دیگری دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نعمتی امروز یکشنبه در مسابقات قهرمانی تیروکمان آسیا که در تایلند در جریان است، در ماده ریکرو انفرادی زنان با نتیجه ۷ بر ۳ از سد کمانداری از ویتنام گذشت و به دیدار پایانی این رقابتها راه پیدا کرد.

بر این اساس، نعمتی موفق شد سهمیه حضور در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برزیل را بدست آورده و افتخار بزرگی را برای خود و ورزش بانوان کشور رقم بزند. وی امروز و در رقابتهای بخش انفرادی بانوان با شکست حریفانی از ازبکستان، کره‌شمالی، مغولستان و ویتنام راهی فینال شد و بر این اساس سهمیه‌ ایران برای حضور در بازی‌های المپیک ریو مسجل شد. این بانوی کشورمان در فینال مقابل حریفی از کره‌شمالی قرار می‌گیرد.

زهرا نعمتی که برای اولین بار در طول تاریخ ورزش کشورمان به عنوان یک فرد دارای معلولیت سهمیه بازی‌های المپیک را دریافت کرد، در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ – لندن موفق به کسب مدال طلا شده است.

این بانوی کماندار ایران همچنین رقابتهای آسیایی تایلند، برای کمانداران دارای معلولیت را نیز پیش رو دارد و با شرکت در این مسابقات برای کسب سهمیه پارالمپیک نیز تلاش خواهد کرد. با این حال به نظر می‌رسد انتخاب این کماندار، حضور در رقابتهای المپیک ۲۰۱۶ ریو باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×