» عمومی » خانواده » ورزش دسته جمعی و ارتباط آن با اعتماد به نفس
خانواده

ورزش دسته جمعی و ارتباط آن با اعتماد به نفس

آبان 13, 1394 0011

آیا می دانستید ورزش به صورت دسته جمعی می تواند بسیار مفید باشد و باعث افزایش انگیزه و علاقه افراد شود همچنین در افزایش اعتماد به نفس  فرزندانمان نیز نقش بسزایی دارد
دکتر معصومه عبدی روان‌شناس در خصوص زمان شروع ورزش گفت: زودترین سن برای شروع ورزش در محدوده سنی 6 تا 7 سالگی می‌باشد که باید جنبه بازی داشته باشد چرا که بیشتر باشد جنبه ارتقاء سلامت جامعه باشد.
وی در ادامه بیان کرد: در سنین پایین باید فعالیت‌ها به صورتی باشد که به هماهنگی اعصاب، عضلات و تعادل بدن کمک کند که پریدن، دویدن و دوچرخه سواری می‌تواند از این دسته از فعالیت‌ها باشد.
وی در خصوص سن نامناسب برای فعالیت‌های ورزشی سن قبل از شش سالگی را عنوان کرد چرا که به خطر بیاندازد و در رشد عضلات و استخوان‌ها اختلال ایجاد کند.
وی بیان کرد: در مراحل اولیه لازم است کودک مهارت‌هایی مثل شکست و ناامیدی را یاد بگیرند و از نظر روانی مهارت‌های لازم را کسب کنند چرا که جنبه‌ی سلامت روانی از سلامت جسمی بسیار مهم‌تر است.
وی تصریح کرد: در زمان نوجوانی فرد می‌تواند از رقابت‌های ورزشی لذت ببرد و علاقه‌ی ورزشی خود را دنبال کند چرا که فعالیت‌های ورزشی در این سنین می‌تواند اعتمادبه‌نفس نوجوانان را بالا ببرد معمولا پایین آمدن اعتمادبه نفس در این دوران کاهش می‌یابد.
وی افزود: هم‌چنین ورزش‌های تیمی که فرصتی برای رهبری گروه است نیز در توانایی جسمی روحی بسیار مؤثر واقع می‌شود.
وی تصریح کرد: ورزش با توجه به توانایی کودکان انتخاب می‌شود که می‌تواند نقش مهم در تداوم انگیزه داشته باشد.
دکتر عبدی خاطر نشان کرد: بهترین سن ورزش بین 11 تا 13 سالگی است که تأثیر آموزش مهارت‌های رفتاری و آموختن رفتار صحیح بیشتر است بهتر است در این سنین فعالیت‌های ورزشی متنوع باشد تا در هر رشته فرد مهارت‌های مختلف را بیاموزد.
باشگاه خبرنگاران جوان
http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2015/11/RSGK-group5-630x419.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×