» عمومی » فناوری اطلاعات » تصویر کاوشگر «افق جدید» حیرت کارشناسان ناسا را برانگیخت
فناوری اطلاعات

تصویر کاوشگر «افق جدید» حیرت کارشناسان ناسا را برانگیخت

آبان 10, 1394 008

کاوشگر «افق جدید» به مطالعه پلوتو پرداخته و تصویر جدیدی از این سیاره را به زمین ارسال کرده که قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوشگر «New Horizons» ناسا در متن مهمترین مأموریت چند سال اخیر صنعت فضایی جهان قرار دارد. این فضاپیمای روباتیک پس از سفری که نزدیک به یک دهه به طول انجامیده به پلوتو رسیده است، سیاره کوتوله ای که تا سال ۲۰۰۶ یکی از ۹ سیاره منظومه شمسی بود اما با تعریف جدیدی که از سیارات از سوی اتحادیه بین المللی اخترشناسی ارایه شد از این مجموعه خارج و به عنوان سیاره کوتوله و همچنین نخستین گروه از مجموعه «اجرام فضایی فرانپتونی» در طبقه بندی جدیدی قرار گرفت.

کاوشگر «New Horizons» با انجام این ماموریت توانست به بسیاری از سئوالات کارشناسان ناسا مانند اندازه سیاره پلوتو پاسخ دهد. این کاوشگر پس از طی مسافتی در حدود ۴.۸۸ میلیارد کیلومتر ابعاد جدیدی از این سیاره را پیش روی کارشناسان ناسا قرار داد. فرضیه های بسیاری درباره این سیاره وجود دارد که مهمترین آن عصر یخبندانی است که میلیاردها سال پیش رخ داده است.

کاوشگر «New Horizons» تاکنون نزدیک به دو درصد از اطلاعات ارزشمندی که درباره پلوتو به دست آورده را بارگذاری کرده است. دانشمندان ناسا می گویند انتقال تمامی این اطلاعات به زمین در حدود ۱.۵ سال آینده امکانپذیر خواهد بود. دوری پلوتو از زمین علت اصلی طول کشیدن این فرآیند عنوان شده است.

کاوشگرNew Horizons تصویر جدیدی از سیاره پلوتو را به زمین ارسال کرده که حیرت کارشناسان ناسا را برانگیخته است. این تصویر با عبور این کاوشگر از پلوتو و در فاصله ۱۸۰۰۰ کیلومتری به ثبت رسیده که لایه های گنگ و مبهمی از اتمسفر باریک پلوتو را به نمایش گذاشته است.

انتشار این تصویر در حالی است که در ماه های اخیر تصاویر و همینطور اخبار متفاوتی از این سیاره توسط ناسا منتشر می شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/01/3/1889813.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×