» اخبار ایران و جهان » جعبه سیاه و ۱۰۰ جسد هواپیمای روسیه پیدا شد
اخبار ایران و جهان

جعبه سیاه و ۱۰۰ جسد هواپیمای روسیه پیدا شد

آبان 9, 1394 009

منابع امنیتی مصر اعلام کردند که جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده روسی را پیدا کرده اند. از سوی دیگر، تیم امداد و نجات مصر از پیدا شدن ۱۰۰ پیکر از جان باختگان شامل ۵ کودک در محل حادثه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع امنیتی مصر اعلام کردند که جعبه سیاه هواپیمای روسی سقوط کرده در صحرا سیناء مصر را پیدا کرده اند.

این منابع امنیتی در این ارتباط اعلام کردند که جعبه سیاه این هواپیمای مسافربری که حاوی اطلاعات پرواز است را پیدا کرده و این امر را به اطلاع مقامات روسیه رسانده اند.

پس از این حادثه، تیم امداد و نجات مصر به محل حادثه اعزام و اعلام کردند که تا کنون اجساد بیش از ۱۰۰ قربانی را یافته اند. در میان کشته شدگان، ۵ کودک نیز دیده شده است.

یکی از این افراد که خواست نامش فاش نشود در این باره به رویترز گفت: صحنه اسف باری را دیدم. اجساد بسیاری روی زمین افتاده اند. همچنین، پیکرهایی نیز میان صندلی های هواپیما مانده اند. ما تا کنون ۱۰۰ جسد را جمع آوری کرده ایم، اما تعداد زیادی از کشته شدگان در درون هواپیما مانده اند. این هواپیمای مسافربری دو تکه شده است. تلاش برای یافتن باقی اجساد نیز ادامه دارد.

رویترز در خبر دیگری به نقل از منابع خبری روس خبر داد که کمیته عالی تحقیقات روسیه پرونده جنائی را علیه شرکت هواپیمایی کوگالیماویا تحت عنوان «نقض قوانین پرواز و مقدمات آنها» باز می کند. این مطلب به نقل از سخنگوی این کمیته بیان شده است.

شایان ذکر است، یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه در مصر سقوط کرد. بر اساس این گزارش، این هواپیمای مسافربری که از نوع ایرباس ۳۲۱ بود در صحرای سیناء مصر سقوط کرده است.

سازمان هواپیمایی روسیه در این باره گفت: این هواپیما ۲۲۴ خدمه و مسافر داشت و ارتباط با آن در محدوده هوایی قبرس قطع شده بود.

بنا بر گزارش های واصله، این هواپیما از فرودگاه شرم الشیخ برخاسته بود که در صحرای سینا سقوط کرد. اغلب سرنشینان این هواپیما دارای تابعیت روسی بودند.

همچنین، رئیس جمهور روسیه با صدور دستور جداگانه از وزارت امور اضطراری این کشور خواست تا گروه های امداد و نجات ویژه ای را از سوی این کشور به مصر اعزام کنند. وی همچنین فردا را در روسیه عزای عمومی اعلام کرد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/10/31/3/1888996.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×