» عمومی » فرهنگی ادبی » يک بازيگر انگليسی دیگر از مهاجران سوری حمایت کرد
فرهنگی ادبی

يک بازيگر انگليسی دیگر از مهاجران سوری حمایت کرد

آبان 9, 1394 0013

سامانتا مورتون با حمايت از بنديكت كامبربچ در حمايت از مهاجران سوری سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردين، سامانتا مورتون بازيگر انگليسی روي صحنه نمايش از دولت خواست تا در قبال بحران مهاجران سوري مسئولانه عمل كند.

اين بازيگر با حمايت از بنديكت كامبربچ كه از عملكرد غيرمسئولانه دولت در برابر بحران مهاجرت انتقاد كرده بود، گفت: نمي شود تصور كرد كه چطور هر فرد از دولت مي‌تواند شب راحت بخوابد.

كامبربچ به تازگی پس از بازي بر صحنه نمايش لندن، از دولت خواسته بود تا به مهاجران سوري كمك كند. سه شنبه شب او در برابر تماشاچيان نمايشش و پس از فرو افتادن پرده در ميان حرف‌هايي كه در حمايت از مهاجران زد، گفته بود : لعنت بر سياستمداران.

كامبربچ بازيگر نقش شرلوك هولمز در سريال جديد تلويزيوني، سپس از تجربه يكي از دوستانش كه داوطلبانه به كمك مهاجران در جزيره يوناني بزبوس رفته بود سخن گفت؛ جايي كه صدها مهاجر از خاورميانه و افغانستان هر روز وارد آنجا مي شوند.

كامبربچ از قول دوستش گفت: فقط افق ديده مي‌شد و چيزي جز قايق‌ها روي خط ساحلي ديده نمي‌شد و تنها مهاجراني ديده مي شدند كه جليقه نجات بر تن داشتند. ما مي‌گوييم، به عنوان يك شهروند جهاني شما را مي بينيم… و خلاصه به شما كمك خواهد رسيد.

مورتون كه نامزد جايزه اسكار هم شده و پدربزرگ و مادربزرگش از مهاجران لهستاني جنگ دوم جهاني بودند، گفت: خيلي به حرف‌هايي كه كامبربچ زده افتخار مي‌كنم و اين كه روي صحنه را براي بيان اين حرف‌ها انتخاب كرده و در برابر چشم مردم اين صحبت‌ها را كرده، تحسين برانگیز است.

صحبت‌هاي كامبربچ موجب شد تا تماشاگراني كه براي ديدن نمايش «هملت» آمده بودند در همان شب ۱۵۰ هزار پوند براي كمك به كودكان پول جمع كنند.

كامبربچ در سخنانش شعري از وارسان شير شاعر سوماليايي خواند كه تابستان نيز آن را خوانده بود تا توجه مردم را به مساله كودكان در اين بحران بزرگ جلب كند. در بيتي از اين شعر گفته مي‌شود: هيچ كس كودكي را در قايق نمي نشاند، مگر احساس كند كه آب امن تر از خشكي است.

مورتون نيز اعلام كرد كاملا با سخنان كامبربچ موافق است و معتقد است دولت بريتانيا و اتحاديه اروپا بايد در برابر اين بحران احساس مسئوليت كنند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/10/31/3/1889174.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×