» عمومی » فرهنگی ادبی » كمپين ژان لوك گدار و فيلمسازان فرانسوي براي مهاجران سوری
فرهنگی ادبی

كمپين ژان لوك گدار و فيلمسازان فرانسوي براي مهاجران سوری

آبان 6, 1394 009

كمپين فيلمسازان فرانسوي براي مهاجران سوري در چهار روز ۲۷ هزار امضا جمع كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین‌دیلی، دادخواستی که هفته گذشته توسط فیلمسازان فرانسوی به راه افتاده و از دولت فرانسه می‌خواهد کارهای بیشتری برای کمک به ساکنان جنگل کاله در شمال فرانسه انجام دهد، با نام ژان-لوک گدار و آرنو دپلشن در میان امضاکنندگان، دارد توجه بیشتری به خود جلب می‌کند.

به خاطر رسیدن مهاجرهای بیشتر به اروپا و همچنین تدابیر امنیتی سخت‌تر در بندرها و تونل مانش، جمعیت کمپ‌های کثیف اطراف بندر شهر کاله در ماه گذشته به ۶ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. نیکولا فیلیبِر، آریان دوبله، کاترین کورسینی و کریستوف روژیا فیلمسازان فرانسوی بعد از بازدید هفته گذشته‌شان از این کمپ‌ها، این دادخواست را از روز چهارشنبه بیست و یکم ماه اکتبر با حمایت حدود ۸۰۰ هنرمند فرانسوی به راه انداختند. تا روز یکشنبه بیست و پنجم اکتبر، بیش از ۲۸ هزار نفر این دادخواست را امضا کرده بودند. هدف نهایی حداقل ۳۵ هزار امضاست.

این دادخواست دولت فرانسه را به رها کردن سازمان‌های خیریه برای هدایت این کمپ‌ها متهم کرده و خواستار حرکت فوری دولت برای شکل‌دهی به نقشه‌ای اورژانسی برای بهتر کردن وضعیت وحشتناک مهاجران است. در این دادخواست آمده است: «کناره‌گیری مسئولان رسمی از این مسئله در کشوری که حتی در این دوران بحران ششمین قدرت اقتصادی جهان است، شرم‌آور است. این امر ما را با این ایده خو می‌دهد که از بعضی فقرها می‌توان دفاع کرد و از بقیه نه. این مسئله بنیان‌های ارزش‌های قانونی فرانسه را زیر سوال می‌برد.»

علاوه بر ژان-لوک گودار و آرنو دپلشن، از دیگر چهره‌های نامدار صنعت فیلم فرانسه که این دادخواست را امضا کردند می‌توان به لوران کانته، سلن سیاما، امانوئل برکو، میشل هازاناویسیوس، اریک لارتیگوی کارگردان، اریک کانتونا فوتبالیستی که بازیگر شد، برنیس بژو، امانوئل برت و آن کوسینی بازیگر و کارولین بنژو و کارول اسکوتای تهیه‌کننده اشاره کرد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/10/28/3/1886919.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×