» عمومی » فرهنگی ادبی » واکنش رسانه‌های خارجی به سفر تابلوهای موزه هنرهای معاصر به برلین
فرهنگی ادبی

واکنش رسانه‌های خارجی به سفر تابلوهای موزه هنرهای معاصر به برلین

آبان 3, 1394 0011

موزه‌های ایالتی برلین اولین نمایش بزرگ از آثار موزه هنرهای معاصر تهران را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آرت، به گزارش حاویر پِس در روزنامه آرت آثار هنری مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران كه دربرگيرنده آثاری از بسیاری از چهره‌های بزرگ بین‌المللی هنر قرن بیست و یکم است و پیش از انقلاب ایران جمع‌آوری شدند، در كنار شماري از آثار هنرمندان ایرانی برای یک نمایش تاریخی در برلین که سال آینده برگزار خواهد شد، به موزه‌های این شهر وام داده می‌شوند.

بعد از قراردادی که والتر اشتاین‌مایر وزیر امور خارجه آلمان در تهران بست، موزه‌های ایالتی برلین و بنیاد فرهنگی پروسی این اعلانیه را صادر کردند. اشتاین‌مایر می‌گوید این نمایش «به کامل کردن تصویر ما از ایران کمک می‌کند و به ایران اجازه می‌دهد دسترسی به فرهنگ ما را ارتقا دهد.»

هنوز رسما مشخص نشده که کدام یک از آثار موجود در مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران به مدت سه ماه در برلین به نمایش درمی‌آیند، اما از آثار احتمالی می‌توان به نقاشی‌های پیکاسو، پولاک، فرانسیس بیکن و مونه اشاره کرد. با وجود اینکه در گذشته هم تعداد محدودی از آثار قرض داده شده بودند، تبادلي در این حد و اندازه براي اولین بار است که دیده می‌شود. این اتفاق بعد از بهبود روابط بین ایران، اروپا و ایالات متحده به خاطر تفاهم‌نامه هسته‌ای صورت مي‌گيرد که تابستان امضا شد.

موزه هنرهای معاصر تهران در سال ۱۹۷۷ تاسیس شد. بسیاری بر این باورند که این موزه بهترین مجموعه آثار هنری قرن بیستمی آمریکایی و اروپایی نگهداری شده خارج از غرب را در اختیار دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×