» عمومی » علمی آموزشی » دانشگاه شریف منتقل می شود
علمی آموزشی

دانشگاه شریف منتقل می شود

دی 4, 1392 0010

رییس دانشگاه صنعتی شریف از انتقال این دانشگاه به دلیل آلودگی هوای تهران به منطقه 22 شهرداری تهران خبر داد .

به گزارش ایرنا ، رضا روستا آزاد روز چهارشنبه در دومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا گفت : تاکنون همایش های زیادی برای رفع مشکل آلودگی هوا برگزار شده است اما به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم زیرا رفع این مشکل به یک طرح کلان ملی نیاز دارد.

به گفته وی داشتن طرح کلان برای رفع مشکل آلودگی هوا نیازهای مالی این بخش را مشخص می کند ولی متاسفانه هنوز این طرح کلان در کشور طراحی نشده است .

وی افزود: آلودگی هوا و ترافیک سنگین موجب بروز انواع بیماری های جسمی و روانی در افراد جامعه می شود و در برخی مواقع نیز منجر به فوت می شود.

روستا آزاد اظهار داشت : امروز زندگی در تهران یک تهدید محسوب می شود در حالی که پیش از این زندگی در پایتخت یک فرصت بود . از این رو سعی داریم که دانشگاه صنعتی شریف را به خارج از تهران و به نقطه ای که آلودگی هوا کمتر است ، منتقل کنیم .منطقه ای در اراضی 22 شهر داری تهران واقع در شمال غرب برای استقرار این دانشگاه در نظر گرفته شده است .

وی تاکید کرد: تعطیلی مدارس ، اجرای طرح زوج و فرد خودروها از در منازل و متوقف کردن فعالیت های صنعتی در تهران نشان می دهد که مسئله آلودگی هوا بسیار جدی است . اگر در سال های گذشته در این مورد تدابیری اندیشیده می شد بدون شک امروز وضعیت هوا این گونه نبود.

رییس دانشگاه صنعتی شریف یاداور شد : رشد و توسعه تهران با سرعت پیش می رود و با وجود که کلیات طرح انتقال پایتخت توسط نمایندگان مجلس تصویب شده است ولی این طرح مخالفان و موافقان خود را دارد ، بهتر است به این طرح با عدد و آمار نگاه شود تا نتیجه مطلوب به دست آید .کشورهای مانند آمریکا و پاکستان این طرح را در کشور خود اجرا کردند .

روستا آزاد اظهار داشت : 85 درصد منشا آلودگی هوا خودرو است که این مسئله در کمیسیون علوم ، تحقیقات و فناوری وزارت علوم مطرح شده است و اعضای کمیسیون برای رفع این مشکل استفاده از خودروهای برقی را پیشنهاد داده اند ولی برخی از مخالفین بدون انجام بررسی های لازم این طرح را مقرون به صرفه ندانستند .در حالی که هزینه های درمانی ناشی از آلودگی هوا بسیار بیشتر از این موارد است.

دومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا با حضور مسئولان و متخصصان محیط زیست و شهرداری تهران امروز – چهارشنبه – در مرکز همایش بین الملی صدا و سیما آغاز شد. این همایش تا فردا ادامه دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×