» اخبار ایران و جهان » اسد در مسکو با پوتین دیدار کرد
اخبار ایران و جهان

اسد در مسکو با پوتین دیدار کرد

مهر 29, 1394 0013

کاخ کرملین در بیانیه ای از سفر رئیس جمهور سوریه به مسکو خبر داد و اعلام کرد: در دیدار بشار اسد و پوتین ادامه مبارزه با گروههای تروریستی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «بشار اسد» دیروز سه شنبه به روسیه سفر کرده و با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کرده است.

این سفر در حالی انجام شده که روسیه از ماه گذشته میلادی حملات خود به مواضع تروریست های حاضر در سوریه را آغاز کرده و ارتش سوریه نیز اخیرا موفقیت های زیادی را کسب کرده است.

این اولین سفر خارجی بشار اسد از زمان آغاز بحران در این کشور از سال ۲۰۱۱ تا کنون است.

در همین رابطه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد: بشار اسد عصر سه شنبه وارد روسیه شده و با پوتین دیدار کرده است. در این دیدار دو طرف درباره حملات روسیه به سوریه گفتگو کرده و ادامه نبرد با گروه های تروریستی نیز محور اصلی گفتگوهای روسای جمهور سوریه و روسیه بود.

به گفته پسکوف، پوتین از همتای سوری خود به دلیل قبول دعوت سفر به مسکو تشکر کرده و اعلام کرد که به رایزنی با طرف های بین المللی برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه ادامه می دهد.

سخنگوی کرملین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور روسیه همچنین بر آمادگی خود برای کمک به پیشرفت روند سیاسی و نظامی در سوریه تاکید کرد. بشار اسد نیز از کمک های روسیه به سوریه قدردانی کرده و تاکید نمود که تروریسم مانع اصلی راه حل سیاسی در سوریه است.

رئیس جمهور سوریه اظهار داشت حمایت روسیه از سوریه از شکل گیری سناریوی غم انگیز در کشورش جلوگیری کرده و اگر حملات روسیه نبود تروریسم در سوریه گسترش پیدا می کرد.

اسد در پایان تأکید کرد: تمامی مردم سوریه خواهان شرکت در تعیین آینده سرنوشت خود هستند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/10/21/3/1876756.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×