» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » امام جمعه مبارکه : همایش اربعین نماد قدرت مسلمانان است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

امام جمعه مبارکه : همایش اربعین نماد قدرت مسلمانان است

مهر 25, 1394 0010

امام جمعه مبارکه با اشاره به آیین اربعین حسینی و حضور میلیونی عزاداران حسینی در کربلای معلی گفت:این اجتماع و همایش بزرگ بیانگر قدرت شیعیان و مسلمانان در جهان کنونی است.

به گزارش پایگاه خبری شمس حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع مبارکه با بیان اینکه محرم نمادی از پیروزی عدالت بر ظلم و خون بر شمشیر است، و تا همیشه تاریخ زنده است گفت : حماسه اربعین حسینی هرسال پر شورتر برگزار شده و خیل ارادتمندان اباعبدا… الحسین (ع) هر سال بیشتر می شود.
امام جمعه مبارکه با بیان اینکه باید در ماه محرم توجه ویژه ای هم به آسیب ها عزاداری داشته باشیم تصریح کرد : مبادا با اعمال و رفتار خود در این ماه خدشه ای به عزاداری های اباعبدالله (ع) وارد کنیم.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه فتنه ها ، آسیب ها و نگرانی ها در این ماه از جامعه دور می شود خاطرنشان کرد : دوری از گناه و معصیت و نجات جوانها را می توانیم در این ماه رقم بزنیم و تضمین کنیم.
وی با بیان اینکه شیعه باید تیزهوش باشد و چشمان تیزبینی داشته باشد و بداند که دشمنان از کوچکترین منافذ هم سوء استفاده می کنند گفت : باید مجالس عزاداری های خود را به اعمال محتوایی زینت دهیم و از پیرایه هایی که ممکن است این دامن زرین را آلوده کند پرهیز نماییم.
حجت الاسلام محمدی با توجه به نقش اصناف در فضا سازی محیط شهری متناسب با محرم گفت:حرکت خودجوش بازاریان در سیاهپوش کردن بازار و نصب پرچم های عزا اقدام پسندیده ای است و باید بیش از پیش در جامعه گسترش پیدا کند.
وی با بیان اینکه ماه محرم از ظرفیت های بالایی برخوردار است که در ماههای دیگر وجود ندارد افزود: در این ماه مردم با سیاه پوش کردن اماکن و خانه ها و بر افراشتن بیرقهای سبز و سرخ و بر پایی حسینیه ها تجدید عهد و پیمانی دوباره با امام حسین(ع) می بندند.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به شهادت سردار همدانی گفت : خوشا به حال کسانی که مسیر زندگی خود را آگاهانه انتحاب کردند و به ابدیت پیوستند.
وی افزود : سردار شهید همدانی عاشورایی زندگی کرد و کربلایی به شهادت رسید.

 

http://img7.irna.ir/1394/13940724/81801392/81801392-70236060.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×