» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » رئیس سازمان جهادکشاورزی استان: متاسفانه در سایه صنعت ، کشاورزی در شهرستان مبارکه مغفول مانده
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان: متاسفانه در سایه صنعت ، کشاورزی در شهرستان مبارکه مغفول مانده

مهر 21, 1394 0022

رسالت جهاد کشاورزی 4 مرحله تحقیق، ترویج، تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه 16 هزار هکتار از بهترین اراضی استان در شهرستان مبارکه واقع شده است ، افزود:متاسفانه در سایه صنعت ، کشاورزی در این شهرستان مغفول ماندهو با توجه به نقش تعیین کننده کشاورزی در اقتصاد استان و زندگی مردم این منطقه لازم است بهای بیشتری به بخش کشاورزی در این شهرستان داده شود .

 وی به مزایای طرح تغییر الگوی کشت اشاره نمود و تصریح کرد : ما بایستی ابتدا زیرساخت ها را برای این کار فراهم نماییم و قبل از اصلاح الگوی کشت ، الگوی آبیاری را اصلاح و توجه بیشتری به سازوکارهای این مسئله داشته باشیم .

قاسمی  با اشاره به افت سفره های آب زیرزمینی در بعضی مناطق عنوان کرد : درحوزه زاینده رود با محدودیت آب آبیاری مواجه هستیم اگر بخواهیم مانند گذشته به روش غرقابی آبیاری نمائیم منابع آبی به شدت افت خواهد کرد و دچارمشکل خواهیم شد و زمان آن است که الگوی آبیاری خود را اصلاح نمائیم .

وی رسالت ذاتی وزارت جهادکشاورزی را در 4 مرحله تحقیق ، ترویج ، تولید و تنظیم بازارمحصولات کشاورزی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : سازمان جهادکشاورزی به عنوان مروج و بسترسازکشاورزی فقط کارترویجی و تحقیقاتی علمی در راستای آگاه سازی کشاورزان عزیز برای تغییر الگوی کشت انجام می دهد و امیدواریم کشاورزان محترم نیز شرایط موجود را با حساسیت موردتوجه قرار دهند .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از صدور مجوز بیش از 54 واحد صنایع در رشته های مختلف بخش کشاورزی در شهرستان مبارکه خبر داد و افزود : بیش از این 12 واحد صنایع تبدیلی به بهره برداری برسد تحول شگرفی در صنایع تبدیلی ایجاد خواهد شد.

dibache

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×