» اخبار ایران و جهان » از آغاز حملات روسیه به سوریه اطلاع داشتیم
اخبار ایران و جهان

از آغاز حملات روسیه به سوریه اطلاع داشتیم

مهر 20, 1394 009

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای به دفاع از اقدامات و سیاست های دولت خود در خصوص مواردی چون تقابل با روسیه، مبارزه با داعش، بحران سوریه و برنامه هسته ای ایران پرداخت.

به گزاترش خبرگزاری مهر، بخش اصلی مصاحبه «باراک اوباما» با شبکه سی بی اس مربوط به موضوعاتی همچون تقابل با روسیه و مبارزه با داعش بود.

باراک اوباما به شبکه سی بی اس گفت تغییری در سیاست آمریکا در قبال جنگ سوریه صورت نخواهد گرفت. وی همچنین تاکید کرد که برای حل مشکل جنگ داخلی در سوریه راه حل سریع وجود ندارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار سی بی اس نيوز در خصوص حملات هوايی آمريکا در عراق و سوريه و آموزش نيروهای مخالف سوری برای مقابله با داعش و نتايج اين اقدامات در يک سال گذشته، گفت: من هيچ گاه نگفتم که تضعيف و شکست داعش تنها در طول يک سال انجام خواهد شد. اين اقدامات در طول زمان انجام می شود و تضعيف و شکست داعش نياز به زمان دارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت تلاش می کند با استفاده از مجاری دیپلماتیک هم با ایران و هم با روسیه کار کند تا به بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای «گذار» فشار وارد کند.

خبرنگار سی بي اس در ادامه گفت: اينجا يک سئوال وجود دارد. اگر به اوضاع نگاهي بيندازيد خيلی سخت بتوان گفت وضعيت بهبود يافته است. تنها چيزي که واقعا تغيير کرده، آمار تلفات است که به شدت رو به افزايش بوده و تعداد آوارگان سوري که همچنان به سوی اروپا سرازير می شوند.

اوباما در پاسخ گفت: سوريه يک مشکل سخت برای کل جامعه جهانی بوده و بی شک، اين مساله برای مردم سوريه که گرفتار اين جنگ داخلی شده‌اند، سخت ترين چيز بوده است. اما کاری که ما قصد انجام دادن آن را نداریم این است که تلاش کنیم با استفاده از کارزار نظامی در داخل سوریه، بار دیگر ورود پیدا کنیم.

اوباما در پاسخ به اینکه گفته می شود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رهبری رئیس جمهور آمریکا را به چالش کشیده است مدعی شد: اگرشما فکر می کنید تعریف رهبری این است که اقتصاد کشورتان را زمین‌گیر کنید و نیروهای خود را اعزام کنید تا از تنها همپیمان خود حمایت کنید، در این صورت ما باید تعریفی دیگر از رهبری ارائه دهیم! تعریف من از رهبری این است که در اولویت نخست باید تامین امنیت مردم آمریکا باشد، دوم آنکه می توانیم بطور دیپلماتیک عمل کرده و از اپوزیسیون میانه رو در سوریه حمایت کنیم تا روسیه و ایران برای ایجاد تغییر و گذار سیاسی در سوریه متقاعد شوند.

وقتی از باراک اوباما پرسیده شد که آیا آمریکا در زمانی که روسای روسیه و آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کرده بودند او می دانست که روسیه می خواهد به سوریه حمله کند، گفت: ما اطلاعات خوبی داشتیم.

اوباما در گفتگو با برنامه شصت دقیقه در شبکه سی بی اس درباره برنامه آمریکا برای آموزش نیروهای مخالف سوری گفت حتی قبل از اینکه این برنامه آغاز شود درباره اش تردید داشت.

ایران

اوباما در مورد ایران و توافق هسته ای حاصل شده میان تهران و کشورهای ۱+۵ نیز بار دیگر به موضوع تعریف خود از رهبری اشاره کرد و مدعی شد: «تعریف من از رهبریت، بسیج کردن تمام جامعه جهانی برای ضمانت دست‌ نیافتن ایران به سلاح‌های هسته‌ای است.»

اوباما بسیج جامعه جهانی برای جلوگیری از دست‌ یابی ایران به «سلاح‌های هسته‌ای» را تعریف دیگری از مفهوم رهبریت خواند و افزود: «در خاورمیانه، ما ائتلافی متشکل از ۶۰ کشور داریم که ناگهان در صف حامیان راهبرد روسیه قرار نمی‌گیرند، بلکه برعکس، این استدلال را مطرح می‌کنند که این راهبرد کارساز نخواهد بود.»

اوباما در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع تغییرات جوی اشاره کرده و بار دیگر منظور خود را از نحوه رهبری بیان کرد و گفت: «تعریف من از رهبری، پیشرو بودن در مسئله تغییر آب و هواست، یعنی توافقی بین‌المللی که به دست خواهیم آورد.»

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/30/3/1852773.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×