» عمومی » فرهنگی ادبی » اجرای نمایشنامه‌های شکسپیر با سس و پنیر و چراغ قوه
فرهنگی ادبی

اجرای نمایشنامه‌های شکسپیر با سس و پنیر و چراغ قوه

مهر 16, 1394 007

یک کمپانی تئاتر استرالیایی به مناسبت چهارصدمین سالروز مرگ ویلیام شکسپیر، نمایشنامه‌های مطرح این نمایشنامه نویس شهیر جهان را با استفاده از اشیای مختلف تولید و بر روی یک میز چوبی، اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، در چهارصدمین سالروز مرگ ویلیام شکسپیر نمایشی برگرفته از نمایشنامه‌های «هملت»، «شاه لیر»، «رومئو و ژولیت»، «ریچارد سوم» و «مکبث» توسط یک کمپانی تئاتر استرالیایی تولید شد که در سال جاری (۲۰۱۵ میلادی) در فستیوال باربیکن انگلستان نیز به صحنه رفت. تفاوت این نمایش با سایر نمایش‌های تولید شده بر اساس نمایشنامه‌های شکسپیر در این است که اشیاء مختلف به جای شخصیت‌های نمایشی آثار مدنظر، به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش ۴۰ دقیقه‌ای بر روی یک میز سه‌پایه چوبی و در سالنی با ظرفیت ۱۵۰ صندلی اجرا شد. در نمایش مذکور و در اپیزود «هملت»، دوات و گل کاغذی به جای شخصیت‌های هملت و افلیا به ایفای نقش پرداختند.

هچنین برای ایفای نقش رومئو و ژولیت نیز از مشعل و شیشه مربا استفاده شد.

در این اثر نمایشی قالب پنیر نیز برای ایفای نقش مکبث در نظر گرفته شد و باقی شخصیت‌های نمایشی نیز توسط اشیایی همچون چراغ قوه، ظرف سس سویا و چسب چوب ایفا شدند.

همزمان با آغاز هر کدام از صحنه‌های نمایشی و ورود شخصیت‌های مدنظر، بازیگردان مدنظر نریشن‌های مربوط به صحنه‌ها را قرائت می‌کرد.

اجرای این اثر نمایشی به کارگردانی تیم اچلز در جشنواره تئاتر باربیکن ۲۰۱۵ با استقبال مخاطبان و منتقدان تئاتری مواجه شد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/10/08/3/1862581.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×