» عمومی » پزشکی سلامت » اختلالات روانی در نتیجه بیکاری
پزشکی سلامت

اختلالات روانی در نتیجه بیکاری

مهر 12, 1394 008

 

متاسفانه مردان بیکار نسبت به مردان شاغل از افسردگی بیشتری رنج می برند و سلامت روان آن ها در خطر است به گونه ای که با بیکار بودن دچار اختلالات روانی خواند شد ،ناگفته نماند همین افسردگی نیز می تواند یکی از عوامل بیکاری باشد

مطالعات نشان می دهد که طی یک دوره بیکاری، سلامت روان مردان بیشتر از زنان تحت تاثیر قرار می گیرد. اما تاثیر آن بر روحیه فرد، بستگی به میزان استرسی دارد که در محیط کار به او وارد می شود. طبق نظر سنجی به عمل آمده از 11000 مرد، توسط مرکز آماردهی وزارت کار، یک چهارم شان (حدود 24 درصد) که تجربه بیکاری داشته اند، مراحلی از افسردگی را گذرانده اند؛ در حالی که از میان مردان شاغل، فقط 13 درصدشان مدتی افسردگی داشته اند.

هرچه طول مدت بیکاری بیشتر باشد، تعداد افرادی که علائم افسردگی دارند نیز بیشتر است. به این صورت از بین کسانی که حداقل یک سال بیکار بوده اند حدود 36 درصد افراد افسرده بودند و این در حالی است که از بین افرادی که کمتر از شش ماه بیکار بوده اند تنها 18 درصد مبتلا به افسردگی بوده اند. درباره سلامت زنان اختلالات بیشتری نسبت به مردان اعلام شده است. با این حال، وجود این احساس که به هیچ چیز علاقه ای ندارند یا افسرده انگاشتن خود و دوره بیکاری شان، بسیار کمتر از مردان گزارش شده است.

افسردگی خطر بیکاری را افزایش می دهد

23درصد از مردانی که تا قبل از سال 2006 تجربه بیکاری را داشته اند با اختلال سلامت روان در سال 2010 روبه رو شده اند، در حالی که زنانی که دوره بیکاری نسبتا طولانی را تا قبل از 2006 داشته اند، در سال 2010 هیچ نشانه دیگری مبنی بر افسردگی بروز ندادند. مطالعات نشان داده است که بیکاری ریسک ابتلا به افسردگی را در مردان بیش از زنان افزایش می دهد. از طرف دیگر، تجربه بیکاری بعد از یک شغل پر استرس، کمتر سلامت روان مردان را به خطر می اندازد. هرچه مردان در شغل شان بیشتر درگیر مسائل روانی- اجتماعی باشند، بیکاری کمتر روی سلامتی روانی شان تاثیر دارد. (45 درصد افراد، با به خطر افتادن سلامت ذهنی مواجه هستند، در حالی که از میان افرادی که روابط عمومی خوب دارند، 29 درصدشان در این خطر هستند.)

روزنامه فرصت امروز

http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2015/10/Man.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×