» عمومی » پزشکی سلامت » چند نکته ی کلیدی و مهم در رابطه با امگا 3
پزشکی سلامت

چند نکته ی کلیدی و مهم در رابطه با امگا 3

مهر 11, 1394 1012

نکته هایی مهم و جالب درباره ی امگا 3 برای شما در این باره قرار داده ایم که امیدوار هستیم این مطالب به شما کمک زیادی کرده باشد و همچنین باید این را بدانید که چربی امگا 3 به چه دردی می خورد و اگر می دانید که برای شما عزیزان چه فوایدی دارد و همچنین بتوانید از چربی امگا 3 به خوبی استفاده کرده و به ارتقاء سلامت خود توجه داشته باشید.

دانستنی های امگا 3 :
1 ـ امگا سه تحمل حرارت بالا را ندارد . هرچه درصد امگا 3 در روغن بیشتر باشد آن روغن تحمل حرارت ونور کمتری دارد ، و اگر روی بطری روغن که امگا 3 دارد نوشته باشند (مناسب طبخ در حرارت بالا است ) احتمالا مقدار خیلی کمی امگا-3 دارد . بهترین روغن: روغنی است که امگا 3 دارد، و غیر اشباع تک پیوندی می باشد (مثل روغن زیتون و کانولا) . روغن زیتون علاوه بر امگا سه ،دارای اسکوالین (عامل کاهش دهنده کلسترول خون )است ولی روغن کانولا اسکوالین ندارد. .ـ حتما امگا 3 را در غذاهایتان وارد کنید ، زیرا یک اسید چرب مهم و اساسی است که بدن ما نمی¬تواند آن را بسازد 5 ـ مهمترین منابع امگا3 ماهی های دریایی غیر پرورشی است .اگر ماهی دوست ندارید و به دیگر منابع آن نیز دسترسی ندارید ، از مکمل های امگا -3 استفاه کنید.ماهی‌هایی که در آبهای سرد وجود دارند بیشتر از آن¬هایی که درآب¬های گرم زندگی می کنند امگا سه دارند و خلیج فارس نیز جزو آبهای نسبتا سرد است.ده ‬نوع ماهی بیشترین میزان امگا 3 و اسید چرب را دارند که عبارتند از : قزل آلای رنگین کمان ،راجگو سرخو ، شوریده، منقار ماهی ، قباد ، کفشک ریز ، مارماهی ، تیزدندان و زمین کن دم نواری. سر و کبد ماهی بیشترین میزان امگا سه را داراست.

اسید چرب امگا 3 در روغن های زیر مشاهده می شود:
ماهی: شیرماهی ، ماهی آزاد ، شاه ماهی آزاد، تن سالمون، ساردین ، قزل الآی خال قرمز ، میگو، خرچنگ، هامور.(ناگفته نماند، ماهی های پرورشی امگا 3 کمتری دارند )- دانه ها و مغزها :شاهدانه دانه کتان و سویا زیتون (روغن غیر اشباع تک پیوندی).کانولا (روغن غیر اشباع تک پیوندی).گردو , حبوبات

منبع: کرمانی

http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2015/10/10.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×