» اخبار ایران و جهان » از خون عزیزانمان نمی‌گذریم/ لازم شود با زبان اقتدار سخن می‌گوییم
اخبار ایران و جهان

از خون عزیزانمان نمی‌گذریم/ لازم شود با زبان اقتدار سخن می‌گوییم

مهر 11, 1394 0012

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از خون عزیزانمان که در فاجعه منا از بین رفته اند نمی گذریم، گفت: تاکنون با زبان ادب، احترام و دیپلماسی سخن گفته ایم و اگر لازم باشد از زبان اقتدار نیز استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم استقبال رسمی از حجاج جان باخته ایران در حادثه منا گفت: اولین اقدام ما شناسایی اجساد مطهر بود و اقدامات دیگری باید در قبال این حادثه انجام شود.

وی افزود: باید مشخص شود که چه افرادی در این حادثه مقصر بوده اند و اگر ثابت شود که عده ای از مامورین تقصیر داشته اند ما از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت.

روحانی با بیان اینکه تاکنون زبان ما، زبان برادری، عواطف و ادب بود، گفت: در جاهایی که لازم بود از دیپلماسی استفاده شد و اگر لازم باشد ایران از زبان اقتدار نیز استفاده خواهد کرد.

وی فاجعه منا را آزمونی بزرگ برای دولت و ملت دانست و گفت این فاجعه آزمونی بزرگ نیز برای عربستان، سازمان های بین المللی و کشورهای اسلامی است.

روحانی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب گفت: همه کشورهای اسلامی باید بدانند که در این حادثه چه به وقوع پیوست که در سالهای آینده نیز این حادثه ها تکرار نشود.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای وزیر بهداشت، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در این حادثه گفت: به خصوص از وزیر امور خارجه که تلاشهای پیگیری در سازمان ملل داشته اند تشکر می کنم، همچنین از تلاشهای وزیر کشور و همچنین روسای سه قوه نیز سپاسگزارم.

رئیس جمهور تاکید کرد: به ویژه از تلاشهای رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی می کنم به خاطر درایت و بیانات مقتدرانه ایشان.

وی ادامه داد: در این حادثه، ما اتحاد، همبستگی و ایستادگی را در کشور شاهد بودیم. دولت همچنان پیگیر حادثه خواهد بود تا حقیقت آن روشن شود.

گفتنی است مراسم استقبال رسمی از پیکر ۱۰۴ نفر از حجاج جانباخته در فاجعه منا با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، حجه الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و دیگر مقامات کشوری و لشگری صبح امروز در فرودگاه مهرآباد انجام شد.

همچنین اعضای کابینه یازدهم، حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور، محمد هاشمی، سردار نقدی فرمانده بسیج، سید حسین هاشمی استاندار تهران، جمعی از اعضای شورای شهر و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله شخصیت‌هایی هستند که در این مراسم حضور دارند.

اولین کاروان از حجاج جانباخته ایران در حادثه منا ساعتی پیش وارد تهران شد.

پیکرهای پاک حجاجی که هویت شخصی آنها مشخص نیست و نیاز به آزمایشات زمانبر و حضور اقوام جهت شناسایی دقیق دارد، در روزهای آینده به کشور منتقل خواهند شد.

مراسم تشییع حجاج فردا ساعت ۱۰ صبح در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/10/03/3/1855327.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×