» اخبار ایران و جهان » حادثه منا قضا و قدر نبود/ زشت ترین جنایت بشری در عصر حاضر
اخبار ایران و جهان

حادثه منا قضا و قدر نبود/ زشت ترین جنایت بشری در عصر حاضر

مهر 10, 1394 0015

سازمان بین المللی حقوق بشر اعلام کرد با دلیل محکم و قاطع ثابت شده است که حادثه منا قضا و قدر نبوده است، بلکه جنایتی هولناک و رعب آور بود که عرق شرم بر پیشانی جاری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، دبیرخانه سازمان بین المللی حقوق بشر افزود: حادثه منا نه تنها قضا و قدر نبوده بلکه زشت ترین جنایتی است که انسان در عصر حاضر دیده است؛ چرا که این جنایت در بیت الحرام و در ماه حرام علیه حجاج بی گناهی که از اقصی نقاط جهان برای انجام فریضه الهی به سرزمین وحی آمده بودند، انجام گرفته است.

سازما بین المللی حقوق بشر با صدور بیانیه ای عنوان کرد: سخن از افراد ناپدید شده بسیار عجیب است، چرا که زلزله ای ویرانگر به وقوع نیوسته تا افراد زیر آوار مفقود شوند، بلکه سخن از حادثه ای ساده است که در نتیجه آن افرادی کشته و زخمی شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: باید این سوال را پرسید که این صدها نفر چگونه و در کجا ناپدیده شده اند. این در حالی است که در پی وقوع این قاجعه دردناک در روز عید قربان در منا، مقامات سعودی نه تنها مسئولیت آن را نپذیرفتند بلکه با سخنانی از جمله قضا و قدر خواندن این اتفاق، کوشیدند بی کفایتی خود را توجیه کنند.

گفتنی است در فاجعه منا هزاران نفر کشته و زخمی شدند که ۴۶۴ نفر از قربانیان ایرانی بودند. این فاجعه در اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولان حج عربستان به وقوع پیوست و گفته می شود در ربع قرن اخیر بی سابقه بوده است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/25/3/1845118.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×