» اخبار ایران و جهان » بازدید معاون وزير راه و شهرسازي از شهر مجلسی
اخبار ایران و جهان - اخبار شهرستان مبارکه - شهرستان مبارکه

بازدید معاون وزير راه و شهرسازي از شهر مجلسی

مهر 13, 1392 1013

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: همه دستگاه هاي خدمات رسان مطابق قانون موظف به ايجاد زيرساخت هاي لازم در شهرهاي جديد هستند.

 

محسن نريمان شامگاه جمعه در بازديد از شهر جديد مجلسي و پروژه مسكن مهر اين شهر از توابع استان اصفهان افزود: در شهرهاي جديد با مشكلاتي مواجه هستيم كه اين مشكلات خاص همه شهرهاي جديد است.
وي ادامه داد: برخي از اين مشكلات، مديريتي است و برخي هم از عهده ما خارج است و به وزارتخانه هاي ديگر از قبيل نيرو و نفت مربوط مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه اين وزارتخانه ها بايد به تعهداتشان در قبال شهرهاي جديد عمل كنند، گفت: اگر چه همه دستگاه هاي اجرايي امسال با مشكلات اقتصادي مواجه هستند ولي نبايد اين امر باعث شود به وظايف و تعهداتشان در خدمت به مردم عمل نكنند.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به نياز شهر جديد مجلسي به شهرداري اظهار كرد: شهر مجلسي ظرفيت سكونت ۱۴۰ هزار نفر را دارد.
وي افزود: بستر ايجاد شهرداري در شهر مجلسي فراهم شده و وزارت راه و شهرسازي هم با تاسيس شهرداري مجلسي موافق است.
نريمان با اشاره به مشكلات مترو شهر جديد مجلسي گفت: مشكل اين طرح كمبود اعتبار است كه مي كوشيم در بودجه اعتباري سال ۹۳ رديف اعتباري بيشتري را به مترو مجلسي اختصاص دهيم.
به گفته معاون وزير راه و شهرسازي از ۵۰ ميليارد تومان اعتبار مترو شهرهاي جديد كشور فقط ۱۱و نيم ميليارد تومان اختصاص يافته است.
نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: شهر جديد مجلسي بيشترين مشكلات را در بين شهرهاي جديد دارد.
علي ايرانپور افزود: آب شرب، كمبود مكان هاي آموزشي، سيستم حمل و نقل نامناسب و عدم وجود زيرساخت هاي شهري از مهمترين مشكلات اين شهر است.
وي با بيان اينكه آب شرب اين شهر بعد از هشت سال كه وزير سابق نيرو وعده داده بود مرداد ۹۲ افتتاح مي شود هنوز سه هزار متر از اين خط انتقال آب مانده و در نيمه راه هستيم.
نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: تا زمانيكه مشكل آب شرب حل نشود ساير مشكلات هم رفع نخواهد شد.
ايرانپور به وجود چهار مدرسه نيمه كاره در اين شهر اشاره كرد و گفت: با اين نگاه كه اگر مشكلات آموزشي حل شود رغبت به سكونت در اين شهر بيشتر خواهد شد انتظار داريم كه اين مدارس هر چه سريعتر تكميل شوند.
وي اظهار كرد: مردم انتظار دارند حداقل امكانات فرهنگي و رفاهي مانند ساير شهرها و روستاها در اين شهر وجود داشته باشد .
شهر جديد مجلسي در ۷۰ كيلومتري اصفهان و از توابع شهرستان مباركه است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×