» عمومی » فناوری اطلاعات » آغاز دور تازه اکتشافات ناسا در منظومه شمسی
فناوری اطلاعات

آغاز دور تازه اکتشافات ناسا در منظومه شمسی

مهر 10, 1394 0010

ناسا از تازه ترین برنامه جامع خود در راه توسعه اکتشافات فضایی خبر داد که طی آن رسیدن به سیاره ونوس و سیارکها از مهمترین موارد به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) در قالب برنامه Discovery در نظر دارد که ۵ مأموریت اکتشافی سیاره ای را که فعلا در حد ایده های مفهومی هستند مورد مطالعه جدی قرار داده تا مقدمات لازم برای عملیاتی شدن آنها از سال ۲۰۲۰ را فراهم نماید.

بخش مهمی از این برنامه شامل مطالعه سیارکها می شود. همچنین رساندن کاوشگر به سیاره ونوس و همچنین بررسی دقیق اجرام فضایی دارای ابعاد بزرگ که در اطراف زمین سرگردان هستند نیز از دیگر بخش های شاخص برنامه Discovery به شمار می آید.

ناسا با توجه به موفقیتهای تاریخی که درخصوص مأموریتهای «کاسینی» و «افق های نو» به دست آورده است حالا در نظر دارد تا این روند را ادامه داده و تحولی بزرگ در برنامه اکتشافات سیاره ای خود ایجاد کند.

در برنامه Discovery دو مأموریت مهم یعنی «DAVINCI » و «VERITAS» تعریف شده است که هر دوی آنها مطالعه جامعی درباره ونوس انجام خواهند داد. نکته جالب توجه اینجاست که کاوشگر DAVINCI پس از مستقر شدن در اطراف ونوس، مأموریت خود را تنها در عرض ۶۳ دقیقه انجام می دهد که این شامل نفوذ به اتمسفر این سیاره می شود.

در عین حال دو مأموریت Psyche و Lucy نیز مد نظر قرار گرفته که هدف نهایی آنها آنالیز سیارک هاست و در نهایت نوبت به مأموریت NEOCam می رسد که در آن اجرام فضایی غول پیکر شناور در اطراف زمین مورد بررسی قرار می گیرد.

ناسا برای بررسی هر یک از این مأموریتها بودجه سه میلیون دلاری در نظر گرفته است و گفته می شود که تا سپتامبر سال ۲۰۱۶ بررسی آنها نهایی می شود.

در نهایت مأموریت های مورد نظر ناسا از سال ۲۰۲۰ و با بودجه قابل توجه ۵۰۰ میلیون دلار آغاز می شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/07/20/3/1770152.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×