» عمومی » ورزشی » تیم ملی بسکتبال ایران و سه پیروزی تا المپیک
ورزشی

تیم ملی بسکتبال ایران و سه پیروزی تا المپیک

مهر 8, 1394 0010

تیم ملی بسکتبال که نیمی از راه جام ملت های آسیا را پشت سر گذاشته برای گرفتن تنها سهمیه مستقیم و المپیکی این مسابقات باید در سه دیدار آتی و سرنوشت ساز خود برنده از میدان خارج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای تیم ملی بسکتبال در بیست و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که حکم انتخابی المپیک هم دارد، همچنان در جریان است. در راستای این دوره از رقابت‎ها تیم ملی ایران بعد از شکست دادن ژاپن در نخستین دیدار مقدماتی، موفق شد تیم‎های هند و مالزی را هم از پیش رو برداشته و به عنوان صدرنشین گروه اول راهی مرحله دوم شود. در این مرحله از مسابقات شاگردان درک باورمن از مجموع سه دیدار، نتیجه دیدار برابر فیلیپین را با ارائه نمایشی دور از انتظار واگذار کردند اما مقابل هنگ‎کنگ و فلسطین به برتری دست یافتند و از گروه  E مسابقات به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا که روز پنجشنبه برگزار می‎‏شود، تیم ملی ایران باید مقابل کره‏جنوبی صف‎آرایی کند؛ تیمی که در آخرین رویارویی رسمی (برگزاری دیدار در قالب یک تورنمنت رسمی) با ایران توانست مدال طلای بازی‎های آسیایی را از چنگ ایران در آورده و آن را تصاحب کند. حالا بعد از گذشت یک سال فرصتی فراهم شده تا تیم ملی بسکتبال ایران بتواند در مقابله با کره‎جنوبی این تیم را شکست دهد.

در صورتیکه این مهم انجام شود، ملی‎پوشان بسکتبال ایران ضمن جبران شکست در فینال بازی‎های آسیایی اینچئون، یک گام بزرگ دیگر به سمت المپیک برخواهند داشت و از آن به بعد تنها به اندازه دو بازی و البته پیروزی در آنها تا المپیک ریو فاصله خواهد داشت.

تیم ملی بسکتبال ایران در صورت شکست دادن کره‌جنوبی و صعود از مرحله یک چهارم نهایی که دور از دسترس هم نخواهد بود، باید روز جمعه در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار دو تیم هند و چین برود که همه پیش‌بینی‌ها و احتمالات حکایت از برتری چینی‌های میزبان در این دیدار دارد.

با این اوصاف بعد از مصاف با کره‎جنوبی که خود حکم یک فینال را دارد، تیم ملی بسکتبال باید از یک فینال دیگر هم عبور کند تا به فینال نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برسد. تکرار قهرمانی و دستیابی به تنها سهمیه مستقیم قاره آسیا برای المپیک سهم ملی‌پوشان بسکتبال ایران می‌شود اگر بتوانند در سه دیدار حساس و تعیین کننده آتی خود که هر کدام، یک فینال به حساب می‌آید، برنده از زمین بازی خارج شوند.

این سه دیدار، حکایت از سخت بودن راه باقی مانده بسکتبال ایران را تا قهرمانی و المپیکی شدن دوباره دارد تیم ملی ایران یک بار برای المپیکی شدن و سه بار برای قهرمانی این راه را پیموده است. به طور حتم پیمودن دوباره موفق این راه و رسیدن به نقطه قهرمانی و المپیکی تنها هدف ملی‎پوشان ایران است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/27/3/1847354.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×