» اخبار ایران و جهان » سفر روحانی به نیویورک قرار بود چند روزه باشد؟ +سند
اخبار ایران و جهان

سفر روحانی به نیویورک قرار بود چند روزه باشد؟ +سند

مهر 6, 1394 008

درحالی‌که از قبل برنامه و مدت سفر حسن روحانی به نیویورک اعلام‌شده و مشخص بود که سفر او از 2 تا 7 مهر یعنی تا سه‌شنبه این هفته خواهد بود، امروز رسانه‌های دولتی مدعی شده‌اند وی برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج جان‌باخته در منا، روز سه‌شنبه از «میانه سفر» نیویورک به کشور بازمی‌گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، درحالی‌که از قبل برنامه و مدت سفر حسن روحانی به نیویورک اعلام‌شده و مشخص بود که سفر او از 2 تا 7 مهر یعنی تا سه‌شنبه این هفته خواهد بود، امروز رسانه‌های دولتی مدعی شده‌اند وی برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج جان‌باخته در منا، روز سه‌شنبه از «میانه سفر» نیویورک به کشور بازمی‌گردد.
به دنبال بالا گرفتن انتقادات از انفعال دولت یازدهم در مواجهه با فاجعه منا، امروز دوشنبه معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد حسن روحانی با «نیمه‌تمام گذاشتن سفر نیویورک»، برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج کشورمان که در حادثه اخیر منا جان باختند، به تهران بازمی‌گردد.
پرویز اسماعیلی گفته است: علی‌رغم کارشکنی‌ها و تعلل مقامات سعودی، درنتیجه تلاش‌های صورت گرفته، نخستین گروه از پیکرهای حجاج عزیز کشورمان که در حال انجام مناسک حج ابراهیمی، لباس احرام و در سرزمین منا قربانی شدند؛ روز سه‌شنبه به کشورمان منتقل خواهد شد و به همین دلیل رییس جمهوری با لغو تعدادی از برنامه و دیدارهای پیش‌بینی‌شده خود در سازمان ملل، بعدازظهر دوشنبه نیویورک را ترک خواهد کرد.
متعاقباً وب‌سایت‌ها و رسانه‌های حامی دولت به‌گونه‌ای این خبر را منتشر کردند که روحانی سفر خود را نیمه‌تمام گذاشته و میانه سفر می‌خواهد به تهران بازگردد.
این در حالی است که از چند هفته قبل اعلام‌شده بود که سفر رئیس دولت یازدهم به نیویورک، «پنج روزه» است.
مطابق برنامه اعلامی دولت، روحانی که پنج‌شنبه دوم مهرماه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد، از قبل هم قرار بود سه‌شنبه هفتم مهرماه به کشور بازگردد.
سفر روحانی به نیویورک قرار بود چند روزه باشد؟ +سند
بنا بر مستندات فوق، اصرار بر استفاده از عبارت «نیمه‌تمام» برای سفر روحانی درست نیست، چراکه از قبل هم قرار بوده او سه‌شنبه به تهران بازگردد؛ اما رسانه‌های دولتی به‌گونه‌ای خبر را منتشر کرده‌اند که گویا قرار بوده روحانی چند روز دیگر در نیویورک بماند اما باهدف حضور در مراسم حجاج، تمامی برنامه‌های چند روز آینده خود را لغو کرده و به تهران بازمی‌گردد.
سفر روحانی به نیویورک قرار بود چند روزه باشد؟ +سند
سفر روحانی به نیویورک قرار بود چند روزه باشد؟ +سند

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×