» اخبار ایران و جهان » افزایش تعداد شهدای ایرانی به 226 نفر
اخبار ایران و جهان

افزایش تعداد شهدای ایرانی به 226 نفر

مهر 6, 1394 008

منابع مطلع گزارش داده اند که حکومت آل سعود درصدد آن است تا پیش از آنکه سرنوشت مفقودان فاجعه منا مشخص شود ، آنان را دفن کند. به گزارش انتخاب ؛ سعودی در تلاش است این کار را با گرفتن فتوای وهابیون اجرایی کند.

منابع مطلع گزارش داده اند که حکومت آل سعود درصدد آن است تا پیش از آنکه سرنوشت مفقودان فاجعه منا مشخص شود ، آنان را دفن کند.

به گزارش انتخاب ؛ سعودی در تلاش است این کار را با گرفتن فتوای وهابیون اجرایی کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری سمای فلسطین، خبر داد: عربستان از امروز دفن اجساد آن دسته از زائرانی را که در حادثه منا جان باختند اما اجسادشان هنوز شناسایی نشده است آغاز کرد.

این اجساد که تعداد آنها به بیش از ۶۰۰ نفر می رسد از سوی خانواده های حجاج شناسایی نشده اند در نتیجه مقامات عربستانی اعلام کردند نگرانند تاخیر در دفن اجساد ممکن است سبب انتشار بیماری های واگیر شود.

منابع وابسته به بعثه حج مصر خبر دادند مقامات عربستانی از بعثه حج مصر و دیگر کشورها خواسته اند نمایندگانی را در مراسم رسمی دفن اجساد اعزام کنند.

این منابع افزودند این اجساد در حال متلاشی شدن است در نتیجه تصمیم گرفته شد اجازه تصویربرداری از اجساد داده نشود و اجساد با حضور نمایندگانی از کشورها به صورت جمعی دفن شوند.

این منابع با بیان اینکه نگرانی های عربستان از امکان انتشار بیماری های واگیر را درک می کنیم، افزودند:« تعداد حجاج مصری که در حادثه منا مفقود شده اند ۱۲۰ نفر است.»

1200 حاجی در سردخانه

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، بیش از 1200 جسد متعلق به زائران حدود 20 کشور در سردخانه مکه قرار دارد.

به گزارش انتخاب ؛ بالغ بر 21 کانتینر حاوی اجساد حجاج در انتظار شناسایی هستند که گفته می‌شود در هر کانتینر حدود 100 تا 150 جسد وجود دارد.

سازمان حج و زیارت از صبح امروز (دوشنبه) آمار جدیدی از کشته شدگان و مفقودین اعلام نکرده است که به نظر میرسد تعداد جان باختگان پس از تعیین هویت حجاج، افزایش یابد.
این درحالی است که بازگشت زائران به کشور از ظهر امروز آغاز شده و خانواده‌های ده‌ها زائر مفقودشده، همچنان منتظر تعیین وضعیت عزیزان خود در عربستان هستند.

حمید محمدی، رییس ستاد حج 94 در تشریح آخرین وضعیت جستجو در میان اجساد سردخانه مکه و تریلی‌های حاوی اجساد فاجعه منا بدون آن که در آمارهای جان باختگان و مفقودان ایرانی در فاجعه منا نسبت به شب گذشته تغییری دهد، گفت: شناسایی اجساد کانتینرها چند ساعتی است که آغاز شده، شاید کثرت جان‌باختگان حادثه و محدودیت‌های موجود به لحاظ گستردگی کار باعث شده با تاخیر پیش رویم.

به نوشته ایسنا، وی اضافه کرد: به هر حال برای شناسایی اجساد تمام کانتینرها به تدریج باید جستجو شود، برای همین فعلا امکان اعلام زمان دقیق برای پایان کار و ارائه آمار نهایی وجود ندارد.

او همچنیم گفت: شناسایی اجسادی که در سردخانه نگهداری می شوند، درحال انجام است. امیدواریم بزودی این جستجوها به سرانجام برسد.

محمدی درباره ی انتقال اجساد شناسایی شده به کشور نیز اظهار کرد: امیدواریم شناسایی و ارسال اجساد تا فردا نهایی شود و آن ها را همین فردا به کشور منتقل کنیم.

افزایش تعداد قربانیان ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت دقایقی پیش اعلام کرد، 57 نفر به تعداد کشته‌های ایرانی در فاجعه منا اضافه شد و به این ترتیب تاکنون این رقم به 226 نفر رسیده است.

اوحدی اعلام کرد، تاکنون تعداد مفقودین 248 نفر است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/27/3/1847207.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

حامد کیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×