» اخبار ایران و جهان » 453 نفراز جمله 43 ایرانی دراثر ازدحام در رمی جمرات کشته شدند/ درحال تکمیل
اخبار ایران و جهان

453 نفراز جمله 43 ایرانی دراثر ازدحام در رمی جمرات کشته شدند/ درحال تکمیل

مهر 2, 1394 0013

منابع خبری اعلام کردند: در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا تاکنون 453 نفر از زائران خانه خدا کشته و حدود 791 نفر مجروح شدند، 41 کشته و دهها مجروح ایرانی هستند.

گزارش ها حاکی است: نیروهای امدادی و بیمارستانی در مکه بسیج شده اند، ازدحام شدید جمعیت در رمی جمرات کار امداد رسانی را دشوار کرده است ، هنوز خبری از هویت کشته شدگان منتشر نشده است اما اعلام شده بیشتر کشته ها و مجروحان، افراد مسن هستند.
درحالی که اعلام شد اسامی کشته شدگان ایرانی در پایگاه های اطلاع رسانی بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت قرار گرفته است، این دو سایت از ساعتی پیش از دسترس خارج شده اند و بندرت امکان بازشدن آنها وجود دارد.
درهمین حال رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مستقر درمکه مکرمه آمار اولیه زایران ایرانی کشته شده در حادثه امروز رمی جمرات در مکه مکرمه را 12 نفر و مجروحان شناسایی شده را 24 تن اعلام کرد.
دکتر سیدعلی مرعشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: همه امکانات حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای امدادرسانی هرچه سریعتر به زایران مصدوم و شناسایی حادثه دیدگان بسیج شده است.
منابع عربستانی گزارش دادند که بجز خیابان شماره 204 محل ورودی به پل جمرات که حادثه در آن اتفاق افتاده است، در سایر مسیرهای مربوط به رفت و آمد زائران برای رمی جمرات شرایط عادی است و نیروهای امنیتی و امدادی برای کنترل اوضاع تلاش می کنند.
درهمین راستا 400 نیروی امنیتی به منطقه حادثه و مناطق اطراف اعزام شدند.
سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت دقایقی پیش ضمن اعلام این که تعداد مجروحان بیش از 1500 نفر است ، گفت: کسب هر گونه اطلاعات از هویت حادثه دیدگان ازدحام در مسیر رمی جمرات درمنا ادامه دارد.
درهمین حال حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه از تشکیل ستادی ویژه در این وزارتخانه برای رسیدگی فوری به وضعیت حجاج ایرانی حادثه منا خبر داد.
وی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سفارت ، سرکنسولگری ، سازمان حج و زیارت و همه دستگاههای ذیربط کشورمان در مکه مکرمه نیز با مدیریت مستقیم نماینده ولی فَقِیه و سرپرست حجاج ایرانی در حال رسیدگی فوری به وضع اسیب دیدگان هستند.
معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: مقامات عربستان سعودی مسئول این حادثه هستند و باید فورا اقدامات موثری را برای مدیریت بحران موجود و تامین امنیت کامل زوار بعمل اورند.
وی گفت: بی تدبیری در تامین امنیت حجاج از سوی مقامات ذیربط سعودی غیر قابل اغماض است.

 

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/24/3/1844741.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×