» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » باراک اوباما: فعلا نیازی به تحریم‌های جدید علیه ایران نیست
اخبار ورزشی

باراک اوباما: فعلا نیازی به تحریم‌های جدید علیه ایران نیست

آذر 30, 1392 0013

رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: اکنون زمان مناسبی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران که قصد دارد مذاکره درباره یک توافق هسته‌ای دراز مدت را با قدرت‌های جهانی آغاز کند، نیست.

باراک اوباما روز جمعه، یک روز پس از اینکه گروهی از سناتورهای آمریکایی طرحی را برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران در صورتی که تهران به توافق هسته‌ای موقت ژنو عمل نکند معرفی کردند، در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: نیازی به طراحی تحریم های جدید نیست، فعلا نه.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوباما که پیش از این هشدار داده است که تحریم‌های جدید به مذاکرات آسیب می‌رساند گفت که اگر واشنگتن درباره رسیدن به یک توافق هسته‌ای نهایی جدی است، باید به روشی عمل کند که شک و تردید ایران را تقویت نکند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اوباما گفت که ایران با اقداماتی موافقت کرده است که به سایر کشورها اجازه می دهد تشخیص دهند که آیا تهران در تلاش برای تسلیحاتی کردن مواد هسته‌ای است یا خیر.

رییس جمهور آمریکا گفت که اگر ایران توافق حاصل شده را نقض کند، وی بعدا از تحریم های شدیدتر حمایت خواهد کرد.

اوباما در بخش دیگری از سخنانش کنگره را به باد انتقاد گرفت و گفت که جای تعجب نیست که بعضی‌ها در کنگره برای وضع تحریم‌های بیشتر تلاش می‌کنند ریرا ژست سخت گیری در قبال ایران برای موفقیت در انتخابات به کار می‌آید.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد تحریم‌ها برای آوردن کشورها به پای میز مذاکره طراحی شده‌اند و وقتی ایران به مذاکره آمده ضرورتی برای تحریم نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ باراک اوباما به قانونگذاران آمریکایی هشدار داد که تلاش های دیپلماتیک را از مسیر خود خارج نکند.

اوباما گفت که تلاش‌های کنگره برای تصویب تحریم‌های اقتصادی شدیدتر می‌تواند به اقدامات اخیر برای حل موضوع هسته‌ای ایران آسیب برساند.

رییس جمهور آمریکا بار دیگر تاکید کرد که هرگونه شکافی در مسیر دیپلماتیک فعلی به سمت تحقق یک توافق نهایی می‌تواند واشنگتن را مجبور به درگیری نظامی دیگری با یک قدرت خاورمیانه کند.

اوباما گفت که توافق موقتی شش ماهه که ماه میلادی گذشته بین ایران و کشورهای گروه 1+5 حاصل شد آزمونی برای تمایل تهران برای برخورد با جامعه بین‌المللی است.

اوباما گفت: لازم است ببینیم که آیا امکان چنین کاری وجود دارد یا خیر، زیرا گزینه مقابل آن این است که برای حل این مشکل درگیر نوعی درگیری شویم که عواقب ناخواسته ای خواهد داشت.

رییس جمهور آمریکا بی‌توجه به تاکید ایران بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش مدعی شد: هدف من این است که ایران را از دست‌یابی به سلاح هسته ای باز دارم، ولی حقیقتا ترجیح می‌دهم این کار را از طریق دیپلماسی انجام دهم.

اوباما با تاکید بر اینکه در حال حاضر تحریم‌های جدید ضرورتی ندارند، گفت: اگر ایران بعدها بیاید و بگوید که ما نمی‌توانیم اطمینان دهیم که به دنبال تسلیحاتی شدن نیستیم، برای ما کاری ندارد که عقربه به عقب برگردانیم و تحریم‌ها را بیشتر از پیش تقویت کنیم. من با اعضای کنگره همکاری خواهم کرد تا فشار بیشتری را به ایران اعمال کنیم، ولی اکنون دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×