» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » رتبه نخست مبارکه در تولید زیره استان اصفهان
اخبار شهرستان مبارکه

رتبه نخست مبارکه در تولید زیره استان اصفهان

آذر 30, 1392 0011

مسؤول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه گفت: محصول زیره شهرستان از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید، جایگاه اول در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت شمس مبارکه و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، همایون حاتمی افزود: امسال 200 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان مبارکه به زیر کشت زیره آبی رفته است که با متوسط عملکرد 200 کیلوگرم در هر هکتار، میزان 60 تن محصول، تولید و به بازار عرضه شده است.

وی، میزان اشتغال‌زایی در زمینه کشت و تولید محصول زیره را 400 نفر اعلام کرد و گفت: مصارف این محصول شامل دارویی، غذایی و صنعتی است.

حاتمی خاطرنشان کرد: براساس آمار تولیدات گلخانه‌ای سال زراعی 91-90 استان اصفهان، شهرستان مبارکه با میزان تولید سالانه 30 هزار و 330 تن محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای اعم از خیار، گوجه، فلفل و ریحان، رتبه دوم تولید این محصولات را در استان اصفهان به خود اختصاص داد.

مسؤول باغبانی اداره جهاد کشاورزی مبارکه بیان کرد: در حال حاضر 160 هکتار گلخانه سبزی و صیفی به صورت صنعتی و سنتی در شهرستان موجود است که با عملکرد تولید بالای 200 تن در هر هکتار، سالانه بیش از 30 هزار و 330 تن محصول، تولید و به بازارهای میوه و تره‌بار استان اصفهان و شهرستان‌های مجاور عرضه می‌شود.

حاتمی افزود: از ویژگی‌های کشت گلخانه‌ای، بهره‌وری مناسب از منابع محدود آب و خاک، افزایش عملکرد در هکتار تا 10 برابر نسبت به کشت در فضای آزاد و امکان برداشت محصول در تمامی فصول است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×