» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » حضور زنان در دفاع مقدس در تمام عرصه ها بی بدیل بود
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

حضور زنان در دفاع مقدس در تمام عرصه ها بی بدیل بود

شهریور 30, 1394 0014

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت : حضور زنان ایران در هشت سال دفاع مقدس در تمام عرصه ها برجسته و بی بدیل بود و نقشی اثرگذار در آن دوران داشتند.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه ، محمد بخشی در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده به منظور تشکیل شورای راهبردی زنان ایثارگر شهرستان مبارکه، با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و تشریح خاطرات هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: با تبیین دستاوردهای ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام، شاهد ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت رزمندگان در جامعه خواهیم بود.
معاون حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان، شناسایی زنان ایثارگر، ثبت و ضبط خاطرات زنان در دفاع مقدس، ارتقای جایگاه ایثارگران و بویژه زنان ایثارگر در جامعه و نشر روز افزون فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله اهداف تشکیل این شورا عنوان کرد.
وی افزود: مادران و پدران شهدا گنجینه ای گرانبهای نظام اسلامی هستند و نباید به راحتی این گنجینه های ارزشمند را از دست داد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در دوران دفاع مقدس برجسته و نمونه بود اضافه کرد: ثبت خاطرات زنان فعال در دوران دفاع مقدس، مادران، زنان و دختران شهدا ضروری است.
بخشی گفت: متاسفانه تلاشها و زحمات ایثارگران و رزمندگان در جایی ثبت نشده و لازم است با تعامل همه مسئولان با توجه به داشتن امکانات و در قید حیات بودن والدین شهدا خاطرات این عزیزان ثبت و ضبط شود و تاریخ آنها برای همیشه قابل استفاده باشد.
فرماندار شهرستان مبارکه نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و قدردانی از رشادت ها و ایثارگریهای رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس گفت: آنان با فداکاری های خود ایران را به عنوان کشوری با قدرت در سطح جهان معرفی کردند که همگان می بایست در تکریم و تجلیل از آنان همت گماریم.
علی اصغر ذاکری افزود: بدون شک هشت سال دفاع مقدس از افتخارات بزرگ و بی نظیر مردم انقلابی ایران است که برای حفظ و انتقال ارزشهای آن باید این فرهنگ تثبیت شود.
وی با بیان اینکه مبارکه اولین شهرستان در استان اصفهان در اجرای طرح تشکیل شورای راهبردی زنان ایثار گر است، اضافه کرد: از جمله افتخارات شهرستان داشتن دو بانوی شهیده، 140 همسر شهید، 250 مادر شهید و 600 همسر جانباز است که امیدواریم با تشکیل و اجرای این شورا در شهرستان تاحدودی بتوانیم دین خود به شهدا و ایثارگران را ادا کنیم .
فرماندار شهرستان افزود: دبیرخانه شورا در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تشکیل خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×