» عمومی » فرهنگی ادبی » «دعاهایی برای صلح» با تصویرگری فیروزه گل‌محمدی منتشر شد
فرهنگی ادبی

«دعاهایی برای صلح» با تصویرگری فیروزه گل‌محمدی منتشر شد

شهریور 29, 1394 1015

کتاب «دعاهایی برای صلح» نوشته جین گودال و با تصویرگری فیروزه گل محمدی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دعاهایی برای صلح» نوشته جین گودال و با تصویرگری فیروزه گل محمدی با همکاری آژانس ادبی کیا منتشر شد.

این کتاب که در برگیرنده پیام جهانی برای ایجاد امید، صلح و آرامش در بین همه ساکنین زمین است به تازگی توسط انتشارات «ماین ادیشن» در اکتبر ۲۰۱۵ همزمان به زبان‌های آلمانی و انگلیسی چاپ شده است.

فیروزه گل محمدی تصویرگر و نقاش ایرانی نیز که تصویرگری این کتاب را بر عهده دارد، هنرمندی است که تاکنون در عرصه‌های جهانی و ایرانی تصویرگری کتاب کودک، جوایز متعددی کسب کرده است.

دعاهایی برای صلح

آثار گل محمدی تاکنون در ایران، خاورمیانه، خاور دور، اروپا و آمریکا بارها به نمایش گذاشته شده‌اند. گل محمدی در تهران به دنیا آمده و تحصیلات هنری خود را از دوره دبیرستان آغاز کرده و ادامه داده است. او بیشتر یک مینیاتوریست است و منتقدان هنری غالبا از سبک و شیوه پرداخت وی همچون تحولی نو و زنده در مینیاتور ایران نام می‌برند.

جین گودال نویسنده این اثر نیز یک زیست شناس برجسته، انسان شناس و فعال صلح جهانی است که در سال ۱۹۳۴ در انگلستان به دنیا آمد.

جین برای تکمیل تحصیلاتش بر روی حیوانات و به خصوص میمون‌ها به جنگل‌های آفریقا رفت و بدون وقفه مشغول تحقیقات و فعالیت در زمینه حفاظت ازجانوران و محیط زیست شد. وی همواره تلاش می‌کند که جهان را به جای بهتری برای سکونت انسان، حیوانات و محیط زیستی که همه در آن شریک هستند، مبدل کند.

در سال ۱۹۷۷ جین گودال موسسه‌ای به نام خودش تاسیس کرد که هدف آن حمایت از تحقیقات در منطقه حفاظت شده گامبی در تانزانیا است و به دنبال آن در سال ۱۹۹۱ به کمک عده‌ای از دانش آموزان تانزانیایی، برنامه جهانی جوانان این موسسه تحت عنوان «ریشه ها و جوانه‌ها» را شروع کرد. این سازمان در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار گروه در ۱۲۰ کشور جهان دارد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/20/3/1837999.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×