» عمومی » ورزشی » آقایان چه بر سر قهرمان جهان آوردند/ آینده کشتی نگران کننده است
ورزشی

آقایان چه بر سر قهرمان جهان آوردند/ آینده کشتی نگران کننده است

شهریور 29, 1394 0012

مربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی ایران با انتقاد از نتایج رقابتهای جهانی آمریکا، کادر فنی را دلیل اصلی ناکامی مهره‌های اصلی تیم دانست و گفت: با این شرایط نگرانی آینده کشتی آزاد و فرنگی برای المپیک هستم.

مهرداد اسفندیاری فر در گفتگو با مهر ضمن تشریح این موضوع که کادر فنی کنونی چه بر سر تیم قهرمانی جهان آورد اظهار داشت: زمانی که محمد بنا و همکارانش تیم ملی کشتی فرنگی را تقدیم آقایان کردند تیم با درخشش مهره های اصلی و مردان عنوان دار خود قهرمان رقابتهای جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان شد.

وی افزود: طبیعتا این موفقیت بزرگ به پای کادر فنی جدید نوشته شد و هیچکس قبول نداشت که این نتیجه طلایی را نمی توان در عرض یک ماه و دو ماه کسب کرد، اما چنین ذهنیتی باعث شد تا خیلی از نقایص موجود آشکار نشود.

مربی سازنده خوزستانی با انتقاد از عملکرد کادر فنی در ایجاد ارتباط ذهنی با فرنگی کاران اعزام به رقابتهای جهانی ادامه داد: حمید سوریان با آن وضعیت از دور رقابتها کنار رفت و درحالی که می توانست به راحتی یک مدال طلا به ویترین افتخاراتش اضافه کند و ایران را صاحب این موفقیت کند به یکباره حذف شد. از سویی دیگر حبیب اله اخلاقی هم در ثانبه های پایانی باخت و سعید عبدولی هم نتوانست از تمام توان خود برای کسب مدال بهره ببرد.

مربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی افزود: آیا حذف و ناکامی این نفرات را می توان در اثر یک حادثه یا عدم توانایی این بچه ها خواند؟ به نظر من مقصر اصلی این نتایج اعضای کادر فنی هستند که نتوانستند به خوب تیم را هدایت و فرنگی کاران را تا رسیدن به مدال و قهرمانی راهنمایی کنند. با تجربه ای که در عرصه ملی دارم به جرات می توان ادعا کرد اگر مربیان خود همین بچه ها با آنان همراه شده بودند امروز شاهد سقوط آزاد و کشتی فرنگی نبودیم و باز هم در جهان آقایی می کردیم.

اسفندیاری فر در خاتمه با ابراز نگرانی از ادامه روند کنونی تا بازیهای المپیک ریو گفت: به هیچوجه در صدد بازگشت به عرصه ملی و کسب جایگاه نیستم و اگر انتقادی مطرح می کنم به دلیل آن است که دلم برای کشتی فرنگی می تپد و دوست دارم بچه های تیم ملی که لیاقت و شایستگی دارند اسیر برخی تصمیمات غلط نشوند. من هم اکنون در اندیمشک و شهر کوچک خودمان مشغول کار هستم و تربیت و پرورش شاگردانم به من انرژی و نیرو می دهد و نیازی ندارم که برای بازگشت مجدد چنین انتقاداتی را مطرح کنم.

http://media.mehrnews.com/d/2015/09/13/3/1830533.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×